Partnerzy serwisu:
Pasażer

Czy jest szansa na pociągi z Wrocławia do Wielunia?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Czy jest szansa na pociągi z Wrocławia do Wielunia?
Fot. Stefan.p21, CC BY-SA 3.0Wieluń
Przez teren województw dolnośląskiego, wielkopolskiego, łódzkiego oraz śląskiego przebiega linia kolejowa nr 181, stanowiąca najkrótsze połączenie Wrocławia z Częstochową. Poseł Łukasz Rzepecki pyta Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, dlaczego na odcinku 45 km Kępno – Oleśnica wznowione zostaną połączenia towarowe, a zabraknie połączeń pasażerskich do Wrocławia.

Linia kolejowa nr 181 dociera do takich ośrodków miejskich, jak m.in. Oleśnica, Syców, Kępno, Wieruszów i Wieluń, stanowiąc jednocześnie najkrótsze połączenie Wrocławia z Częstochową. Na części tej linii znajduje się nieczynny od 2002 roku odcinek w woj. dolnośląskim i wielkopolskim Kępno – Oleśnica o długości 45 km. – W minionym roku zakończyła się rewitalizacja i modernizacja odcinka pod kątem prowadzenia przewozów towarowych i ma on zostać ponownie otwarty, ale tylko dla ruchu pociągów towarowych – czytamy w interpelacji posła Łukasza Rzepeckiego.

Mieszkańcy bardzo by chcieli

Jak wyjaśnia poseł, mieszkańcy znajdujących się w sąsiedztwie linii kolejowej nr 181 wyrażają poparcie dla pomysłu reaktywacji połączeń relacji Wrocław Główny – Wieluń. – Z uwagi na fakt, iż gospodarczo, społecznie, a przede wszystkim edukacyjnie, związani są z Wrocławiem, które np. w przypadku Kępna czy Wieruszowa znajduje się bliżej od ich właściwych stolic województw – pisze Rzepecki. Dodaje, że gdyby uruchomiono pociąg relacji Wrocław Główny – Wieluń, przejeżdżałby przez teren zamieszkały przez ponad 200 tysięcy osób.

Poseł zwraca także uwagę, że obecnie prowadzona komunikacja autobusowa jest niewystarczająca. – Mieszkańcy, w dużej mierze studenci, muszą korzystać z przepełnionych i niepunktualnych busów, co jest jednym z powodów ich dużego zainteresowania tematem reaktywacji – dodaje.

W sprawie przywrócenia ruchu pasażerskiego na odcinku Kępno – Oleśnica wypowiedział się Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Potwierdził on, że w ramach projektu „Przywrócenie do eksploatacji linii kolejowej nr 181 na odcinku Kępno – Oleśnica” ujętego w Krajowym Planie Kolejowym do 2023 roku, w latach 2015-2016 przywrócono prędkość 40 km/h na około 40-kilometrowym odcinku Kępno – Oleśnica.

– Zapewniona jest przejezdność tej linii zarówno dla pociągów pasażerskich jak i towarowych. Koszt prac wyniósł około 20 mln zł, zaś maksymalna prędkość 80 km/h dla pociągów pasażerskich obowiązuje na kilku kilometrach ponad 40-kilometrowego odcinka Kępno – Oleśnica – wyjaśnia Bittel. Dodatkowo podkreślił, że nie jest planowana elektryfikacja przedmiotowego odcinka.

Pociągi będą, ale regionalne

Wiceminister wyjaśnił natomiast, że zgodnie z Planem Transportowym na odcinku Kępno – Oleśnica – Kępno, planowane jest uruchamianie wyłącznie połączeń regionalnych – stanowiących uzupełnienie krajowej siatki połączeń, których funkcjonowanie powinien zapewniać samorząd województwa.

– Obecnie nie jest możliwe zaangażowanie ministra właściwego do spraw transportu w organizowanie przewozów na odcinku Kępno – Oleśnica – Kępno, ani też połączeń dalekobieżnych, których trasa przebiegałaby przez ten odcinek – podał Bittel. Dodał ponadto, że na stacjach Kępno i Oleśnica przewidziane zostały skomunikowania pociągów międzywojewódzkich zamawianych przez ministra właściwego do spraw transportu, z pociągami zamawianymi przez samorządy województw kursującymi w relacjach przebiegających przez odcinek Kępno – Oleśnica – Kępno.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju dalej czy bliżej?

Prawo i polityka

Powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju dalej czy bliżej?

Jakub Madrjas 16 stycznia 2018

Gala z okazji Święta Kolejarza

Prawo i polityka

Gala z okazji Święta Kolejarza

inf. prasowa/Rynek Kolejowy 20 listopada 2017

MIB zakończył prace nad planem rozwoju ERTMS w Polsce

Infrastruktura

Bełchatów – Wieluń: Budowa coraz mniej prawdopodobna

Infrastruktura

Zobacz również:

Powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju dalej czy bliżej?

Prawo i polityka

Powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju dalej czy bliżej?

Jakub Madrjas 16 stycznia 2018

Gala z okazji Święta Kolejarza

Prawo i polityka

Gala z okazji Święta Kolejarza

inf. prasowa/Rynek Kolejowy 20 listopada 2017

MIB zakończył prace nad planem rozwoju ERTMS w Polsce

Infrastruktura

Bełchatów – Wieluń: Budowa coraz mniej prawdopodobna

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5