Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Częstochowa planuje inwestycje komunikacyjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
10-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Częstochowa planuje inwestycje komunikacyjne
Nowe tramwaje i autobusy, budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych, być może nowe linie tramwajowe, a w tle – nadzieja na wzrost roli kolei. Takie plany na unijną perspektywę finansową 2014-20 mają władze Częstochowy.

W końcu kwietnia br. Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji dla budowy węzłów przesiadkowych w Częstochowie. W ramach środków unijnych w perspektywie 2014-2020, planowana jest budowa trzech węzłów przesiadkowych usytuowanych w sąsiedztwie stacji kolejowych: głównego dworca – zarówno od strony ul. Orzechowskiego-Wolności (zachodnia strona dworca), jak też od strony ul. Piłsudskiego (wschodnia strona dworca), a także w sąsiedztwie stacji Stradom i Raków.

Niezależnie od koncepcji budowy węzłów przesiadkowych i uzyskania środków pomocowych, MZDiT planuje też wykonać przebudowę, przylegającej do terenu głównej stacji kolejowej w Częstochowie, ul. Piłsudskiego wraz z infrastrukturą przystankową. Ogłoszony i rozstrzygnięty został już przetarg dotyczący dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania: Przebudowa ulicy Piłsudskiego na odcinku od ul. Katedralnej do ul. Piotrkowskiej wraz z rozbudową infrastruktury komunikacji publicznej.

MZDiT przygotowuje także SIWZ na wdrożenie elementów inteligentnych systemów transportowych, które mają m.in. za zadanie wspomagać organizację i realizację zadań przewozowych poprzez zastosowanie dynamicznych systemów informacji pasażerskiej oraz priorytetów dla komunikacji zbiorowej. Realizacja, w zakładanym zakresie, II etapu projektu pn. „Inteligentny System Transportowy – poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego”, a także kolejne etapy, uzależniona jest od dostępności środków pomocowych w ramach perspektywy finansowej 2014-20.

Rolę tramwajów należy zwiększać…

Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy UM Częstochowa, podkreśla, że w związku z tym, iż władze Częstochowy widzą potrzebę rozwoju alternatywnych gałęzi transportu wobec motoryzacji indywidualnej, poważnie rozważane są plany budowy nowej linii tramwajowej – na Parkitkę, która byłaby odgałęzieniem głównej linii tramwajowej północ-południe w kierunku zachodnim. – Powstało wstępne studium wykonalności, budowa linii miałaby być oczywiście jednym z projektów miejskich realizowanych w ramach nowej perspektywy finansowej 2014-2020. Obecnie trwa jeszcze wybór trasy tramwaju, studium zakładało bowiem trzy warianty. W tym roku zrealizowana ma być dokumentacja projektowa – dodaje Tutaj – Miasto widzi zasadność dalszego rozwoju komunikacji tramwajowej, ale nawet potencjalna budowa nowych linii, znacząco nie ograniczy komunikacji autobusowej, która, biorąc pod uwagę stosunkowo dużą rozległość miasta i jego mało intensywną zabudowę w wielu dzielnicach, nie tylko peryferyjnych, będzie nadal spełniać ważną rolę. Świadczą o tym także wspomniane wcześniej plany modernizacji taboru autobusowego, a także wprowadzenia na niektórych trasach mniejszych busów, w nowej perspektywie finansowej – informuje rzecznik.

We wspomniane studium wykonalności dotyczące nowej linii tramwajowej włączono analizę porównawczą dla planowanych także linii na Rakowie (zamknięcie pętli od wiaduktu w ciągu al. Pokoju przez ul. Limanowskiego do pętli przy ul. Żareckiej) oraz przedłużenia linii od al. Wyzwolenia do ul. Kukuczki, wraz z obiektem mostowym nad ul. Fieldorfa-Nila.

…pociągów także

Jeśli chodzi o transport kolejowy, to rzecznik zauważa, że obecnie kolej nie ma istotnego znaczenia dla obsługi samej aglomeracji częstochowskiej, natomiast miasto stara się o to, aby węzeł kolejowy Częstochowa zyskał, a właściwie odzyskał większe znaczenie, jeżeli chodzi o liczbę i znaczenie połączeń; stąd m.in. realizowanych będzie projekt stworzenia centrów przesiadkowych.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Tramwaje we Wrocławiu, GZM i Krakowie z dofinansowaniem unijnym

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Tramwaje we Wrocławiu, GZM i Krakowie z dofinansowaniem unijnym

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5