Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czesi chcą szybkiego połączenia Pragi z Wrocławiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czesi chcą szybkiego połączenia Pragi z Wrocławiem
Lic. CCA 3.0/Wikimedia Commons
W przyszłym roku czeski rząd zleci realizację studium wykonalności dla budowy linii dużych prędkości ze stolicy do granicy z Polską. Wśród planowanych wariantów jest budowa linii z Pragi do miasta Liberec i dalej do granicy z Polską. Ostateczny kształt sieci KDP na terenie Czech ma zostać zawarty w strategicznych dokumentach determinujących rozwój kolei na terenie kraju. Do realizacji jednak jeszcze bardzo daleko.

Z Liberca linia miałaby pobiec w kierunku miejscowości Jędrzychowice (tam przekraczałaby granicę) i dalej, według założeń, w kierunku Jeleniej Góry i Wrocławia. Dziś podróż z Liberca do Pragi zajmuje ok. 150 minut. Kolej dużych prędkości pozwoliłaby na skrócenie tego czasu do 35 min. W tej chwili rozważane są trzy warianty przebiegu linii z Pragi do granicy z Polską. Drugi wariant dotyczy miejscowości Hradec Králové. Pierwsza opcja wydaje się jednak atrakcyjniejsza, przede wszystkim ze względu na większe potoki pasażerskie. Przemawiają za tym także koszty. Budowa linii przez Liberec pochłonęłaby co najmniej 80 mld koron, a w przypadku trasy biegnącej przez kraj hradecki może to być nawet 100 mld koron. Parametry linii miałyby pozwolić pociągom na osiąganie prędkości nawet do 350 km/h.

W przyszłym roku ruszą prace nad studium wykonalności dla inwestycji. Pomoże ono wybrać właściwy wariant. Pozwoli także na zabezpieczenie gruntów pod linię w planach zagospodarowania przestrzennego. Sieć kolei dużych prędkości między Pragą a Wrocławiem została uwzględniona w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej.

Połączenie w tej relacji jest jednak trzecim w kolejce do realizacji. Wstępne plany zakładają, że do roku 2030 miałaby zakończyć się budowa linii z Pragi do Drezna. W międzyczasie miałaby ruszyć budowa linii Praga - Brno. Połączenie ze stolicy kraju w kierunku Polski, według wstępnych szacunków, miałoby pojawić się dopiero za mniej więcej 30 lat.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5