NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Czesi chcą szybkiego połączenia Pragi z Wrocławiem

| Tomasz Kościelny 24.09.2017 981

Czesi chcą szybkiego połączenia Pragi z Wrocławiem
Lic. CCA 3.0/Wikimedia Commons
W przyszłym roku czeski rząd zleci realizację studium wykonalności dla budowy linii dużych prędkości ze stolicy do granicy z Polską. Wśród planowanych wariantów jest budowa linii z Pragi do miasta Liberec i dalej do granicy z Polską. Ostateczny kształt sieci KDP na terenie Czech ma zostać zawarty w strategicznych dokumentach determinujących rozwój kolei na terenie kraju. Do realizacji jednak jeszcze bardzo daleko.
Z Liberca linia miałaby pobiec w kierunku miejscowości Jędrzychowice (tam przekraczałaby granicę) i dalej, według założeń, w kierunku Jeleniej Góry i Wrocławia. Dziś podróż z Liberca do Pragi zajmuje ok. 150 minut. Kolej dużych prędkości pozwoliłaby na skrócenie tego czasu do 35 min. W tej chwili rozważane są trzy warianty przebiegu linii z Pragi do granicy z Polską. Drugi wariant dotyczy miejscowości Hradec Králové. Pierwsza opcja wydaje się jednak atrakcyjniejsza, przede wszystkim ze względu na większe potoki pasażerskie. Przemawiają za tym także koszty. Budowa linii przez Liberec pochłonęłaby co najmniej 80 mld koron, a w przypadku trasy biegnącej przez kraj hradecki może to być nawet 100 mld koron. Parametry linii miałyby pozwolić pociągom na osiąganie prędkości nawet do 350 km/h.

W przyszłym roku ruszą prace nad studium wykonalności dla inwestycji. Pomoże ono wybrać właściwy wariant. Pozwoli także na zabezpieczenie gruntów pod linię w planach zagospodarowania przestrzennego. Sieć kolei dużych prędkości między Pragą a Wrocławiem została uwzględniona w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej.

Połączenie w tej relacji jest jednak trzecim w kolejce do realizacji. Wstępne plany zakładają, że do roku 2030 miałaby zakończyć się budowa linii z Pragi do Drezna. W międzyczasie miałaby ruszyć budowa linii Praga - Brno. Połączenie ze stolicy kraju w kierunku Polski, według wstępnych szacunków, miałoby pojawić się dopiero za mniej więcej 30 lat.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS