Zakończyła się modernizacja i elektryfikacja linii klejowej nr 293 w Czechach. Należy ona do lokalnych gmin. Podróż między Šumperk i Kouty nad Desną skróciła się dzięki temu o połowę.
Linia nr 293 to kolejowa o długości 22 km łączy Šumperk, Kout nad Desną oraz Sobotín. Należy do lokalnych gmin, które zgodziły się na jej przejęcie po tym, jak Koleje Czeskie zrezygnowały z prowadzenia przewozów na tej trasie w związku ze zniszczeniami wyrządzonymi w powodzi z 1997 roku. Przed modernizacją z pociągów kursujących po linii Šumperk - Kouty nad Desną korzystało około 360 tys. pasażerów.
W ramach projektu modernizacji przeprowadzone zostały kompleksowe prace torowe oraz elektryfikacja linii. A wszystko po to, by skrócić czas podróży z 35 do 19 minut - tak aby turyści podróżujący w rejon dużego kompleksu narciarskiego. Inwestycja kosztowała około 418 mln koron czeskich.
Od poniedziałku, 13 czerwca na trasę wjechały elektryczne lokomotywy z wagonami (co ciekawe, na poniedziałkowych zdjęciach
widać jeden wagon i to w barwach Deutsche Bahn). Jak czytamy w czeskiej prasie, potrzebną lokomotywę elektryczną obsługująca linię Arriva wynajęła od konkurencyjnego przewoźnika RegioJet. Jak
niedawno informowaliśmy, przewozy na linii miały zostać przekazane państwowemu przewoźnikowi. Jak się jednak okazuje, ČD i kraj ołomuniecki nie doszły jednak do porozumienia, co wykorzystała Arriva. Można o tym
przeczytać tutaj.