Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czechy: Należąca do samorządów linia zelektryfikowana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czechy: Należąca do samorządów linia zelektryfikowana
Fot. Radim Holiš, Wikimedia Commons
Zakończyła się modernizacja i elektryfikacja linii klejowej nr 293 w Czechach. Należy ona do lokalnych gmin. Podróż między Šumperk i Kouty nad Desną skróciła się dzięki temu o połowę.

Linia nr 293 to kolejowa o długości 22 km łączy Šumperk, Kout nad Desną oraz Sobotín. Należy do lokalnych gmin, które zgodziły się na jej przejęcie po tym, jak Koleje Czeskie zrezygnowały z prowadzenia przewozów na tej trasie w związku ze zniszczeniami wyrządzonymi w powodzi z 1997 roku. Przed modernizacją z pociągów kursujących po linii Šumperk - Kouty nad Desną korzystało około 360 tys. pasażerów.

W ramach projektu modernizacji przeprowadzone zostały kompleksowe prace torowe oraz elektryfikacja linii. A wszystko po to, by skrócić czas podróży z 35 do 19 minut - tak aby turyści podróżujący w rejon dużego kompleksu narciarskiego. Inwestycja kosztowała około 418 mln koron czeskich.

Od poniedziałku, 13 czerwca na trasę wjechały elektryczne lokomotywy z wagonami (co ciekawe, na poniedziałkowych zdjęciach widać jeden wagon i to w barwach Deutsche Bahn). Jak czytamy w czeskiej prasie, potrzebną lokomotywę elektryczną obsługująca linię Arriva wynajęła od konkurencyjnego przewoźnika RegioJet. Jak niedawno informowaliśmy, przewozy na linii miały zostać przekazane państwowemu przewoźnikowi. Jak się jednak okazuje, ČD i kraj ołomuniecki nie doszły jednak do porozumienia, co wykorzystała Arriva. Można o tym przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5