NUMER 12/2017
NUMER 12/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Przewozy Ładunków 2017
szukaj
Śledź nas:

CTL oddaje bocznice Grupie Azoty

| inf. prasowa 07.12.2017 16

CTL oddaje bocznice Grupie Azoty
Fot. Grupa Azoty
Grupa Azoty podpisała wczoraj porozumienie z CTL Logistics ws. m.in. przejęcia spółek celowych, a tym samym konsolidacji działalności bocznic w Kędzierzynie i Puławach.
Oznacza to, że od 1 stycznia 2018 roku wszystkie spółki zarządzające bocznicami w Grupie Azoty znajdą się w strukturach tej grupy. Konsolidatorem usług bocznicowych jest Grupa Azoty Koltar, natomiast CTL Logistics pozostaje strategicznym partnerem Grupy Azoty w obszarze przewozów. – Konsolidacja to jeden z fundamentów zaktualizowanej w maju br. Strategii Grupy Azoty. Wszędzie tam, gdzie pozwoli ona na wykorzystanie efektu synergii, wzmocnienie organizacji i korzyści dla całej Grupy oraz akcjonariuszy, konsolidacja będzie realizowana. Grupa Azoty, chcąc pozostać kluczowym graczem na konkurencyjnym rynku chemicznym w Polsce i Europie, nie może sobie w najmniejszym stopniu pozwolić na pozostawanie w tyle pod względem modeli zarządzania, sprawności i efektywności organizacji. Dlatego cieszy, że intensywne prace w Grupie przynoszą takie efekty jak dziś, kiedy możemy poinformować, że obsługa bocznic zostaje zintegrowana w Grupie. Cieszy także, że z naszym partnerem logistycznym podpisujemy porozumienie, które pozwoli obu podmiotom skupić się na specjalizacji obu stron – powiedział dr Wojciech Wardacki, prezes Grupy Azoty.

– Otwieramy nowy rozdział w naszej wieloletniej współpracy z Grupą Azoty. Przekazujemy Grupie Azoty efektywnie działające zaplecza logistyczne, wyposażone m.in. w nowoczesne systemy zarządzania ruchem kolejowym oraz wykwalifikowaną i kompetentną kadrę – skomentował Grzegorz Bogacki, prezes CTL Logistics. – Zgodnie z nową strategią koncentrujemy się na podstawowej działalności Grupy CTL Logistics i dynamicznie rozwijamy przewozy kolejowe dla przedstawicieli kluczowych sektorów przemysłu. Jestem przekonany, że nasza dalsza współpraca i strategiczne partnerstwo w tym zakresie przyniesie obu stronom wymierne korzyści. Dziękujemy Grupie Azoty za docenienie jakości naszych usług i planowaną współpracę w ramach kontraktów przewozowych w najbliższych latach – dodał.

Dzierżawione dotychczas bocznice od 1 stycznia 2018 roku wracają w struktury właściciela, czyli poszczególnych zakładów w Policach, Kędzierzynie i Puławach. Zgodnie z decyzjami zarządów spółek operatorem bocznic w Grupie Azoty zostaje Grupa Azoty Koltar. Podpisane porozumienie przeszło proces konsultacji z pracownikami przejmowanych spółek i odbywa się przy pełnym zrozumieniu procesu. Zmianom w zakresie podmiotów obsługujących bocznice kolejowe towarzyszą zmiany w przepisach polskiego prawa. Zmiana ustawy kolejowej wprowadza rozdzielenie funkcji – zarządca bocznicy nie może być jej operatorem. Równolegle, niezależnie od zmian w ustawie dobiegły końca dotychczasowe umowy na obsługę bocznic – tłumaczy spółka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2017
NUMER 12/2017
Dyskusja o przyszłości polskiej kolei jest ostatnio prowadzona głównie w kontekście budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wiadomo, że bez transportu szynowego funkcjonowanie nowego lotniska nie będzie możliwe. Kolej jest niezbędna do zapewnienia sprawnego funkcjonowania terminalu cargo, dostaw paliwa i przede wszystkim do umożliwienia szybkiego dojazdu dużej liczbie pasażerów. Niezależnie od tego, jakie jest wasze stanowisko w sprawie samego CPK, możemy zazdrościć lotnictwu śmiałości wizji i odwagi w ich promowaniu. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS