NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom

| Jakub Madrjas 02.10.2016 25

Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Stoisko Alstomu na Innotrans 2016 Fot. RK
Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Ciekawostki Innotrans: Stoisko Alstom
Choć wiele osób, szczególnie wśród miłośników kolei, najbardziej na targach interesuje wystawa taboru, to istotą takiej imprezy jak Innotrans są jednak stoiska firm. Francuski gigant Alstom oprowadził nas po swoim targowym „domu” i trzeba przyznać, że była to ciekawa podróż.
Koncepcja stoiska Alstomu na targach Innotrans opierała się na prezentacji kilku etapów produkcji z różnych działów, które wyjaśniali eksperci pracujący w koncernie. Pracę – a więc i zwiedzanie – zaczyna się zawsze od fazy koncepcyjnej (fot. 1). Na przykładzie modeli członów pociągów dużych prędkości tłumaczono, w jaki sposób wybiera się typ taboru najbardziej optymalny dla danego zamówienia. Można zatem było złożyć sobie pociąg z wychylnym pudłem lub bez, parterowy lub piętrowy, z wózkami wspólnymi lub klasycznymi.

Przy okazji okazało się, że Alstom powraca do koncepcji towarowego KDP (powraca, bowiem francuska poczta korzystała z pociągów typu TGV La Poste przez wiele lat). Opracowane zostały dwa typy takiego taboru: bez limitu masy towarów, producent jest gotowy opracować pociąg towarowy pędzący 200 km/h. Jeśli jednak masę towarów ograniczymy, możemy nawet uzyskać prędkości rzędu 350 km/h – jak w pociągach pasażerskich.

Następnie producent wyjaśniał swoje koncepcje systemów transportowych – Axonis (metro) i Attractis (tramwaj) (fot. 2) Jak się dowiadujemy, są to modułowe zestawy koncepcyjne, z których Alstom ”wyjmuje” elementy pasujące do danego zamówienia. Z drugiej strony, ponieważ są to marki zbudowane jednak na standardowych komponentach, nie ma problemu by powiązać rozwiązania francuskiego koncernu z pracami innych firm; tak będzie np. w Dubaju, gdzie Alstom „dowiąże się” do linii metra wybudowanej przez konsorcjum Mitsubishi.

Producent nie zapomniał o pokazaniu światowego zasięgu swoich projektów (fot. 3), przypominając, że oprócz taboru jest też wykonawcą infrastruktury czy systemów sterowania ruchem. Następnym krokiem była zatem prezentacja nowatorskich maszyn wykorzystywanych w najciekawszych realizacjach. Przykładowo torowisko linii metra w Rijadzie wykonuje specjalna maszyna (fot. 4), przyspieszająca (wg zapewnień Alstomu) prace z 18 do 200 metrów torowiska w ciągu jednej zmiany; pracując bez przerwy może ułożyć 4,2 km torów tygodniowo.

Zaprezentowano też ciekawe podkłady dla linii Crossrail w Londynie (fot. 5), montowane na specjalnej poduszce. Celem tego rozwiązania jest obniżenie drgań przenoszonych na grunt przez przejeżdżający pociąg. Alstom chwali się, że efekty są takie same, jak przy zastosowaniu tradycyjnych płyt betonowych (slabów) z tłumieniem, ale technologia wykorzystująca podkłady jest od nich 20 procent tańsza. Ciekawe są również rozwiązania przyspieszające regulację sieci trakcyjnej (fot. 6.). Na targach można było również obejrzeć systemy sterowania i zarządzania ruchem (fot. 7.) i model „skanera” pociągowego, o którym pisaliśmy w miesięczniku „Rynek Kolejowy”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (84)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Berlin (84)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS