NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki

| Jakub Madrjas 22.09.2016 69

Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki
Fot. RK
Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki
Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki
Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki
Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki
Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki
Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki
Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki
Ciekawostki Innotrans - sportowy wózek Kawasaki
Wśród nowinek technicznych prezentowanych na targach Innotrans 2016 duże zainteresowanie budzi wózek efWing Kawasaki. Stylistyką nawiązuje bowiem do znanej marki motocykli.
Rozwiązanie polega na zastąpieniu zewnętrznej ramy wózka i sprężyn śrubowych elementem sprężynującym spełniającym funkcję obu tych elementów. Jak informuje producent wózka, japoński koncern Kawasaki Heavy Industries, rozwiązanie to upraszcza konstrukcję, jednocześnie radykalnie redukując masę wózka.

Oczywiście zastosowana sprężyna płaska, która musi utrzymać zestawy kołowe nie jest wykonana z tradycyjnych materiałów. Użyto CFRP - polimeru wspartego włóknami węglowymi. Materiał, wykorzystywany już w przemyśle samochodowym, ma planowaną żywotność ok. 40 lat.

Japończycy pomyśleli również o atrakcyjnym wyglądzie wózka. Przedstawiona w agresywnych kolorach (oprócz czerwonego, także jaskrawy niebieskie, zielony, czy fioletowy) rama, w połączeniu z marką Kawasaki od razu przywodzi na myśl sportowy motocykl...
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Berlin (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS