PKP Intercity rozpisało przetarg na modernizację jednego wagonu z miejscami do leżenia, który będzie mógł jeździć z prędkością 200 km/h. Nie było chętnych na realizację zamówienia.
Przetarg dotyczy wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądem na 3. poziomie utrzymania (w trakcie eksploatacji) 1 wagonu osobowego. Chodzi o wagon 134A, który znajduje się w zasobach PKP Intercity.
PKP Intercity wymaga udzielania pisemnej gwarancji jakości i rękojmi na wykonaną usługę na okres nie krótszy niż 36 miesięcy. Kryterium udzielenia zamówienia jest w 90% cena, w 10% okres gwarancji i rękojmi. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać naprawę okresową na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją w terminie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Blisko 10 lat temu jeden wagon 134A został już gruntownie zmodernizowany przez Newag. Po modernizacji zyskał wysoki standard wyposażenia i wózki, które pozwalają na jazdę z prędkością 200 km/h. Wagon był wykorzystywany m.in. w pociągu EN Jan Kiepura, który kursował do Amsterdamu, a później m.in. do Kolonii. Obecnie wykorzystywany jest w innych relacjach, także krajowych.
Kierowany obecnie do modernizacji wagon najpiewniej będzie kursował w relacjach krajowych i wzmocni flotę wagonów z miejscami do leżenia (kuszetek), których wciąż w PKP Intercity brakuje. Przynajmniej do czasu
montażu urządzeń ECTS w lokomotywach Husarz nie pojedzie w składach pociągów z prędkością większą niż 160 km/h, choć będzie przygotowany do jazdy z prędkością 200 km/h.
Termin składania ofert upłynie 7 sierpnia 2018.
Więcej na temat zamówień planowanych przez PKP Intercity można przeczytać
tutaj.
Aktualizacja: Do wyznaczonego przez PKP IC terminu nie wpłynęła żadna oferta. Jak się okazało, kosztorys PKP IC w tym postępowaniu wynosił aż 4,99 mln złotych brutto.