Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nie było ofert na jedną kuszetkę PKP IC na 200 km/h [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nie było ofert na jedną kuszetkę PKP IC na 200 km/h [aktualizacja]
Fot. Adam Kilian (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity rozpisało przetarg na modernizację jednego wagonu z miejscami do leżenia, który będzie mógł jeździć z prędkością 200 km/h. Nie było chętnych na realizację zamówienia.

Przetarg dotyczy wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądem na 3. poziomie utrzymania (w trakcie eksploatacji) 1 wagonu osobowego. Chodzi o wagon 134A, który znajduje się w zasobach PKP Intercity.

PKP Intercity wymaga udzielania pisemnej gwarancji jakości i rękojmi na wykonaną usługę na okres nie krótszy niż 36 miesięcy. Kryterium udzielenia zamówienia jest w 90% cena, w 10% okres gwarancji i rękojmi. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać naprawę okresową na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją w terminie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Blisko 10 lat temu jeden wagon 134A został już gruntownie zmodernizowany przez Newag. Po modernizacji zyskał wysoki standard wyposażenia i wózki, które pozwalają na jazdę z prędkością 200 km/h. Wagon był wykorzystywany m.in. w pociągu EN Jan Kiepura, który kursował do Amsterdamu, a później m.in. do Kolonii. Obecnie wykorzystywany jest w innych relacjach, także krajowych.

Kierowany obecnie do modernizacji wagon najpiewniej będzie kursował w relacjach krajowych i wzmocni flotę wagonów z miejscami do leżenia (kuszetek), których wciąż w PKP Intercity brakuje. Przynajmniej do czasu montażu urządzeń ECTS w lokomotywach Husarz nie pojedzie w składach pociągów z prędkością większą niż 160 km/h, choć będzie przygotowany do jazdy z prędkością 200 km/h.

Termin składania ofert upłynie 7 sierpnia 2018.

Więcej na temat zamówień planowanych przez PKP Intercity można przeczytać tutaj.

Aktualizacja:
Do wyznaczonego przez PKP IC terminu nie wpłynęła żadna oferta. Jak się okazało, kosztorys PKP IC w tym postępowaniu wynosił aż 4,99 mln złotych brutto.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5