Partnerzy serwisu:
Biznes

Chraniuk: PKP Intercity musi być gotowe na konkurencję

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
05-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Chraniuk: PKP Intercity musi być gotowe na konkurencję
Fot. PKP Intercity
W drugiej części rozmowy z „Rynkiem Kolejowym” prezes PKP Intercity Marek Chraniuk mówi o najbliższych i bardziej dalekosiężnych celach przewoźnika.

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy: Zaktualizowana strategia PKP Intercity ma pewien wymiar międzynarodowy. Dopuszczenia do krajów ościennych mają mieć nowe pojazdy, zamawiane w ramach projektu z NCBiR, a także wagony, które zbuduje FPS Cegielski na mocy podpisanej niedawno umowy. Jednocześnie Alstom pozyskuje dopuszczenia do ruchu poza granicami kraju dla pociągów Pendolino. Macie europejskie ambicje?

Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity:
Wejście w życie IV pakietu kolejowego oznacza konkurencję na torach, na którą należy być przygotowanym. Polska jest krajem tranzytowym, co możemy wykorzystać, przedłużając nasze połączenia do krajów sąsiednich – do Berlina, Wiednia, Budapesztu, Pragi czy też, po realizacji Rail Baltica, na Litwę. Najważniejsze ciągi komunikacyjne w Polsce są modernizowane i czas podróży coraz bardziej się skraca, ale projekty modernizacyjne są prowadzone nie tylko pomiędzy najważniejszymi aglomeracjami, ale też do granic kraju. Oczekiwania naszych klientów są takie, żeby pociągiem dostać się nie tylko z Krakowa do Wrocławia, ale też dalej do Berlina. Dlatego, oprócz wymienionych przez pana działań, myślimy też o zakupie lokomotyw wielosystemowych, które umożliwiłyby uruchamianie sprawnych połączeń międzynarodowych.

A jakie są cele spółki na najbliższy rok?

Przede wszystkim chcemy utrzymać korzystny wynik finansowy i przewozowy pomimo coraz większych prac modernizacyjnych na sieci kolejowej. Zależy nam na tym, żeby zaproponować dobrą ofertę dla pasażerów i nie stracić tego, co udało się już osiągnąć. Oczywiście, chcemy też realizować naszą strategię taborową zgodnie z harmonogramem, co stawiamy sobie za priorytet. Plany, które przedstawiliśmy w grudniu ubiegłego roku, wymagają od nas intensywnych działań, przygotowywania niezbędnej dokumentacji, ogłaszania postępowań oraz wyboru ofert najkorzystniejszych. Uczestniczymy również w projekcie Pakiet Podróżnika.

W zakresie zarządzania spółką przewidujemy wprowadzenie innowacyjnych zmian. Przykładem jest tu planowane wdrożenie rozwiązania typu WorkFlow. Projekt ten wiąże się z opisaniem, optymalizacją i w konsekwencji automatyzacją procesów biznesowych w firmie. Wynika to z dostosowywania naszych procesów do potrzeb użytkowników. Chcemy również wskazać pracownikom, że wdrożenie systemu WorkFlow może ograniczyć pracochłonność i zwiększyć wydajność, pozwoli ludziom rozwijać się i poprawiać jakość codziennej pracy. Dzięki temu nasze procesy będą przebiegały sprawniej i szybciej, a dodatkowo będziemy mogli je weryfikować i raportować praktycznie w każdym momencie.

Przygotowujemy się już także do kolejnej oferty rozkładowej na 2019 r.

A jakie przetargi ogłosicie w tym roku?

Przed nami ogłoszenie postępowań na kolejne inwestycje taborowe, uwzględnione w naszej strategii taborowej na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 r. Mówię tutaj o planowanym na ten rok postępowaniu na zakup 10 (+5 szt. opcjonalnie) nowych lokomotyw elektrycznych wielosystemowych, zdolnych rozwijać prędkość do 200 km/h. Ponadto przygotowujemy się do zakupu 10 lekkich lokomotyw manewrowych. Przed nami również postępowanie na zakup 104 nowych wagonów, w tym m.in. na wagony pierwszej klasy bezprzedziałowe, drugiej klasy przedziałowe i bezprzedziałowe czy restauracyjne. Łącznie w ramach zaktualizowanej Strategii taborowej do roku 2023 przewidujemy dostawę 185 wagonów.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5