Partnerzy serwisu:
Biznes

Chińskie lokomotywy płyną na Bałkany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
15-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Chińskie lokomotywy płyną na Bałkany
fot. CRRCChińska lokomotywa dla Serbii.
Dwie pierwsze lokomotywy elektryczne wyprodukowane przez chińskiego giganta kolejowego CRRC rozpoczną w najbliższych miesiącach kursowanie w Serbii. Przewoźnicy z Bałkanów poszukują rozwiązań tańszych niż oferowane przez zachodnie koncerny.

Dwie elektryczne lokomotywy o mocy 7,000 kW zamówiono u Chińczyków w wyniku rozstrzygniętego na ich korzyść przetargu w marcu 2016 roku. Kupił je państwowy koncern energetyczny Elektroprivreda Srbije. Elektrowozy mogą rozwinąć prędkość do 140 km/h, choć ich przeznaczeniem będzie transport towarów, maksymalnie pojadą więc z prędkością 120 km/h na tych nielicznych odcinkach serbskiej sieci kolejowej, gdzie taką prędkość można osiągnąć. Jak chwali się CRRC Zhuzhou – pojazdy spełniają normy TSI. Obecnie trwa ich transport do Serbii.

Głównym zadaniem elektrowozów będzie prowadzenie pociągów z węglem brunatnym z kopalni odkrywkowych regionu Kolubara po dedykowanej linii kolejowej do elektrowni w Obrenovacu. Transportuje się po niej więcej towarów (25 milionów ton rocznie) niż w ogóle transportuje serbski narodowy przewoźnik towarowy – Srbija Kargo. Na linii pracują obecnie lokomotywy Končar serii 411 i Škoda serii 443, a także rozmaite lokomotywy spalinowe.

Wiadomo już, że CRRC dostarczy cztery elektryczne lokomotywy także do Macedonii, gdzie ruszył niedawno spory program modernizacji sieci kolejowej. Jeżdżą tam już zarówno spalinowe, jak i elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane przez Chińczyków.

Na wybór chińskich produktów zdecydował się w ostatnich miesiącach także przewoźnik Leo Express, któremu CRRC dostarczy 3 dalekobieżne elektryczne zespoły trakcyjne z opcją dostawy kolejnych 27. Ciekawostką jest współpraca CRRC z polskim producentem Medcom przy dostawie wyposażenia elektrycznego do irańskiego miasta Isfahan, o czym piszemy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5