NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Chiński gigant taborowy zwiększa produkcję w ramach zagranicznych kontraktów

| Łukasz Pastor 06.09.2016 0

Chiński gigant taborowy zwiększa produkcję w ramach zagranicznych kontraktów
MNXANL, lic. CCA 4.0/WIkimedia Commons
Firma CRRC odnotowała znaczący wzrost w zagranicznych zamówieniach w pierwszym półroczu 2016 roku. A to oznacza, że ziścił się plan pomysłodawców połączenia dwóch kolejowych gigantów. CRRC jest już coraz poważniejszym graczem na światowym rynku taborowym.
Zagraniczne kontrakty przedsiębiorstwa CRRC w pierwszej połowie 2016 roku sięgnęły kwoty 2,24 mld dolarów. Jest to wzrost o 126% w porównaniu do tego samego okresu 2015 roku. Więcej zamówień zagranicznych oznacza też lepszy wynik finansowy. Jednak z racji, że CRRC produkuje ogromne ilości taboru dla rynku chińskiego, wzrost zysku netto w skali całego przedsiębiorstwa, spowodowany zagranicznymi kontraktami, wynosi nieco ponad 2,04%.

Wśród najważniejszych zamówień zawartych w okresie od stycznia do lipca, znalazły się: kontrakt na dostawę 846 wagonów metra w Chicago, zamówienie na 56 lokomotyw elektrycznych dla Kenii, 96 pociągów metra, które pojadą do Tajlandii i 76 wagonów metra dla Indii.

W ostatnich dniach przedsiębiorstwo CRRC otworzyło swój pierwszy zakład produkcyjny w Indiach. Powstał on w ramach joint venture, której 51% udziałów należy do CRRC. Trwa też budowa zakładu w Springfield w Stanach Zjednoczonych. Za dwa miesiące ruszy poszukiwanie pracowników, a cała inwestycja prowadzona przez CRRC jest warta ponad 90 mln dolarów.

Przedsiębiorstwo CRRC powstało w minionym roku i wchłonęło dotychczasowe kontrakty i aktywa firm CNR i CSR. Firmy miały łącznie 90% udziałów w chińskim rynku taborowym. CRRC zatrudnia 175 tys. pracowników, a siedziba firmy mieści się w Pekinie. Połączenie przedsiębiorstw daje jeden podstawowy atut: firma ma znacznie lepszą pozycję w walce o kontrakty zagraniczne. Według opinii ekspertów, przedsiębiorstwa, po połączeniu sił, mogą być w stanie zaspokoić potrzeby taborowe połowy światowego rynku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS