Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budimex i Trakcja (znów) chcą zbudować Warszawę Główną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budimex i Trakcja (znów) chcą zbudować Warszawę Główną
Fot. KazimierzP / fotopolska.eu. CC BY-SA 3.0
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w nowym przetargu na przebudowę nieczynnej od dwudziestu lat stacji Warszawa Główna Osobowa. Oferty znów przekraczają kosztorys, ale nieznacznie.

Pierwszy przetarg na przebudowę nieczynnej od dwudziestu lat stacji Warszawa Główna Osobowa PKP PLK ogłosiły 4 maja. Koszt opracowania i wykonania prac przywrócenia obiektu do obsługi podróżnych oszacowano na 84,87 mln zł brutto. Swój udział zgłosiły tylko dwie firmy, mocno przy tym przekraczając budżet założony przez Polskie Linie Kolejowe. Najtańszą ofertę złożył Budimex na kwotę 118,6 mln zł brutto. Drugą złożyła Trakcja PRKiI, wyceniając prace na 122,8 mln zł. Po analizie ofert PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się unieważnić postępowanie przetargowe ze względu na przekroczenie kosztorysu.

W październiku PKP PLK ogłosiły nowy przetarg na przebudowę nieczynnej stacji. Całkowita szacunkowa wartość zamówienia z uwzględnieniem zamówień podobnych to 98 215 500  złotych netto, w tym szacunkowa wartość zamówienia podstawowego to 79,85 mln złotych netto.

Gdy 1 grudnia otwarto oferty okazało się, że w postępowaniu znów wystartowały tylko Budimex i Trakcja PRKiI. Tym razem tańsza jest oferta Trakcji (99,5 mln złotych), która tylko nieznacznie przekroczyła kosztorys. Budimex zaoferował z kolei cenę 106,6 mln zł brutto. Trakcja PRKiI zadeklarowała, że potrzebuje tylko 18 miesięcy na wykonanie prac; Budimex – 23 miesiące. 

Więcej o założeniach inwestycji piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5