PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w nowym przetargu na przebudowę nieczynnej od dwudziestu lat stacji Warszawa Główna Osobowa. Oferty znów przekraczają kosztorys, ale nieznacznie.
Pierwszy przetarg na przebudowę nieczynnej od dwudziestu lat stacji Warszawa Główna Osobowa PKP PLK ogłosiły 4 maja. Koszt opracowania i wykonania prac przywrócenia obiektu do obsługi podróżnych oszacowano na 84,87 mln zł brutto.
Swój udział zgłosiły tylko dwie firmy, mocno przy tym przekraczając budżet założony przez Polskie Linie Kolejowe. Najtańszą ofertę złożył Budimex na kwotę 118,6 mln zł brutto. Drugą złożyła Trakcja PRKiI, wyceniając prace na 122,8 mln zł. Po analizie ofert PKP Polskie Linie Kolejowe
zdecydowały się unieważnić postępowanie przetargowe ze względu na przekroczenie kosztorysu.
W październiku PKP PLK
ogłosiły nowy przetarg na przebudowę nieczynnej stacji. Całkowita szacunkowa wartość zamówienia z uwzględnieniem zamówień podobnych to 98 215 500 złotych netto, w tym szacunkowa wartość zamówienia podstawowego to 79,85 mln złotych netto.
Gdy 1 grudnia otwarto oferty okazało się, że w postępowaniu znów wystartowały tylko Budimex i Trakcja PRKiI. Tym razem tańsza jest oferta Trakcji (99,5 mln złotych), która tylko nieznacznie przekroczyła kosztorys. Budimex zaoferował z kolei cenę 106,6 mln zł brutto. Trakcja PRKiI zadeklarowała, że potrzebuje tylko 18 miesięcy na wykonanie prac; Budimex – 23 miesiące.
Więcej o założeniach inwestycji
piszemy tutaj.