NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Bresch: Nowe tory tylko na jednej trzeciej linii E20

| Jakub Madrjas 19.04.2017 22

Bresch: Nowe tory tylko na jednej trzeciej linii E20
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” odnosi się do wątpliwości związanych z modernizacją linii E20. Fundacja ProKolej alarmowała w grudniu, że PLK chce tu zrywać będące w dobrym stanie tory tylko po to, by wydać więcej środków unijnych.
Są już umowy na pięć miliardów

Z członkiem zarządu ds. realizacji inwestycji rozmawialiśmy po podpisaniu przez PKP PLK umowy z Trakcją PRKiI na modernizację pomiędzy Żychlinem a Sochaczewem (LCS Łowicz) linii E20 – Podpisaliśmy już w tym roku umowy na ponad trzy miliardy złotych, ale trudno mówić o liczniku na dany moment – w tej chwili podpisaliśmy umowę w Łowiczu, a za dwie godziny podpisujemy jeszcze większą umowę w Krakowie (czytaj tutaj). Tak więc ta liczba na koniec dnia będzie dużo większa – mówił wczoraj Arnold Bresch. Razem jest to już ponad pięć miliardów złotych.

Modernizacja linii E20 realizowana jest dzięki finansowaniu z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF). Jak już informowaliśmy oznacza to, że prace realizacyjne nie mogą wykroczyć poza 2020 rok. Nie ma zatem mowy o dużej rezerwie czasowej, jak w przypadku projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. – W ostatnim roku zmieniliśmy koncepcję realizacji tej inwestycji właśnie po to, żeby nie ryzykować opóźnienia – przypomina Bresch.

Chodzi o dwutorowe zamknięcie linii kolejowej Warszawa – Poznań, które ma pozwolić na przyspieszenie realizacji prac. Dojdzie do tego jednak na pozostałych odcinkach, obejmujących LCS Konin oraz LCS Kutno. Na odcinku LCS Łowicz ruch będzie utrzymywany przez cały okres realizacji inwestycji. – Nie było potrzeby dwutorowego zamykania linii na tym odcinku. Nie ma tu takiego nasycenia obiektów inżynieryjnych ani zakresu robót torowych. To też pokazuje, że ta optymalizacja nie była działaniem „na hurra”, tylko przemyślanym od początku do końca – podkreśla Bresch.

Sztuczne rozszerzanie zakresu?

Fundacja ProKolej alarmowała, że zakres modernizacji linii E20 obejmuje infrastrukturę już w znacznej części zmodernizowaną i będącą w dobrym stanie technicznym. – Poza wybranymi stacjami tory są dostosowane do prędkości 160 km/h – pisał w grudniu na portalu „RK” prezes fundacji Jakub Majewski wskazując, że PLK za pomocą środków unijnych zastępuje modernizacją linii prace utrzymaniowe. Są też zarzuty o sztuczne powiększanie zakresu modernizacji celem wydania 66 miliardów złotych z Krajowego Programu Kolejowego.

– Decyzje o zakresie projektu podejmowane były już w 2012 roku, trudno więc mówić o „ratowaniu” środków unijnych na ostatnią chwilę – odpiera zarzuty Arnold Bresch. – Na całej modernizowanej linii pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem realizujemy wymieniamy nawierzchnię torową jedynie na jednej trzeciej długości. Rzeczywiście są miejsca, w których zdejmiemy relatywnie nową nawierzchnię, pochodzącą z początku lat 90–tych, ale związane jest to z technologią wykonania prac podtorowych. A skoro wykonamy w najlepszym możliwym standardzie podtorze, to nie będziemy na nim kładli z powrotem trzydziestoletniej nawierzchni. Dotyczy to zresztą naprawdę wąskiego wycinka całego projektu – zapewnia. Szersze stanowisko PLK na ten temat opublikowaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS