NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Bombardier Transportation świętuje 90 lat katowickiej fabryki

| Bombardier Transportation 13.05.2016 6

Bombardier Transportation świętuje 90 lat katowickiej fabryki
Bombardier Transportation świętuje 90 lat katowickiego oddziału Fot. Bombardier Transportation
Katowicki zakład jest obecnie znaczącym lokalnym pracodawcą, globalnym producentem i pionierem w dziedzinie sterowania ruchem kolejowym w Polsce.
Od swoich początków w roku 1926 zakład w Katowicach wchodzący w skład Dywizji Sterowania Ruchem Kolejowym (RCS) Bombardier Transportation, jest prekursorem wielu rozwiązań w zakresie sterowania ruchem kolejowym w Polsce, które mają fundamentalne znaczenie dla rozwoju transportu szynowego w Polsce, w tym transeuropejskich korytarzy transportowych. Z biegiem czasu spółka w Katowicach zwiększyła swoje zatrudnienie do ponad 700 osób i stała się znaczącym i cenionym lokalnym pracodawcą i producentem.

– Jest to wyjątkowy moment dla naszej spółki. Jesteśmy niezmiernie dumni z przełomowych technologii, które dostarczamy oraz bardzo dobrych relacji, jakie zbudowaliśmy z naszymi klientami. Jesteśmy oddani sprawie wprowadzania na rynek polski najnowszych, produkowanych w Polsce technologii i jesteśmy dobrze przygotowani do realizacji kolejnych dalekosiężnych projektów w zakresie dostaw konwencjonalnych systemów sterowania ruchem oraz ETCS dla kolejowych linii magistralnych, linii małoobciążonych i metra – powiedział Sławomir Nalewajka, prezes zarządu spółek dywizji RCS, Bombardier Transportation w Polsce.

Bombardier ma wieloletnią tradycję i doświadczenie w dziedzinie sterowania ruchem kolejowym w Polsce. Wywodząca się z niewielkiego zakładu przemysłowego spółka w Katowicach przeszła szereg przekształceń własnościowych i transformacji. Od 2001 roku działała pod nazwą Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. jako spółka joint venture PKP SA i firmy Bombardier. W 2011 roku Bombardier został wyłącznym właścicielem katowickiego zakładu. W ciągu 90 lat działalności spółka wprowadziła na rynek szereg innowacyjnych rozwiązań, do których zalicza się między innymi pierwszy komputerowy system zależnościowy, systemy sygnalizacji przejazdowej oraz detekcji niezajętości odcinków torowych, wdrożone w Polsce w latach dziewięćdziesiątych oraz pierwszy system zdalnego sterowania i kierowania ruchem kolejowym wprowadzony na rynek w 2001 roku.

Obecnie Bombardier jest wiodącym dostawcą systemów sterowania, kierowania i nadzoru ruchu pojazdów szynowych w Polsce. Wszystkie główne linie kolejowe oraz linie Metra Warszawskiego wyposażone są w urządzenia sterowania ruchem kolejowym produkcji Bombardier Transportation, a urządzenia i systemy produkowane w Katowicach są instalowane na całym świecie. W 2016 roku Bombardier, jako pierwszy w Polsce, uzyskał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji zarówno dla części przytorowej, jak i pokładowej systemu ERTMS Poziomu 2. Obecnie trwa realizacja czterech kolejnych projektów, obejmujących swoim zakresem dostawę systemu ERTMS.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS