Ponad pół miliarda euro - tyle jest wart kontrakt, jaki będzie realizowała firma Bombardier. Producent dostarczy 156 niskopodłogowych tramwajów na zamówienie wiedeńskiego operatora - firmy Wiener Linien. Ostatni tramwaj ma zostać dostarczony do Wiednia w 2026 roku.
Tramwaje Flexity będą produkowane w Wiedniu, w lewobrzeżnej dzielnicy Donaustadt. Nowe tramwaje od 2018 roku sukcesywnie będą zastępowały flotę wyeksploatowanych pojazdów, których większość została zbudowana w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Każdy pojazd będzie miał długość 34 m i będzie zbudowany z pięciu członów. Na pokładzie tramwaju znajdzie się miejsce dla 211 pasażerów.
- Chcieliśmy, aby były to pojazdy nowoczesne, wygodne oraz przyjazne środowisku naturalnemu. Nowe tramwaje będą dobrze współgrały z istniejącą infrastrukturą oraz będą oferowały dobre połączenie ceny i wydajności - powiedział Günter Steinbauer - szef Wiener Linien.
W minionym roku firma Wiener Linien poinformowała, że rezygnuje z wcześniejszych planów obejmujących skorzystanie z opcji zakupienia kolejnych tramwajów niskopodłogowych ULF (ang. ultra-low floor) od firmy Siemens, które stały się już swego rodzaju symbolem Wiednia. Pierwsze zamówienie na dostawę tych tramwajów z 1997 roku obejmowało dostawę 150 pojazdów, a drugie, realizowane obecnie, również 150 tramwajów. Ostatni wyjedzie z wiedeńskiej fabryki Siemensa w przyszłym roku. Jest jeszcze trzecie zamówienie na tramwaje ULF, w ramach którego dostawy dodatkowych 36 pojazdów zostaną zrealizowane w roku 2016.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl