NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

Bezpośrednim pociągiem z Londynu do Chin w 18 dni

| Martyn Janduła 08.01.2017 225

Bezpośrednim pociągiem z Londynu do Chin w 18 dni
fot. ChinaFotoPress via Getty Images
Wraz z początkiem nowego roku w pierwszą podróż wyruszył pociąg towarowy łączący Londyn z Chinami. Połączenie to realizowane jest w ramach projektu Nowego Jedwabnego Szlaku, którego koncepcja opiera się na historycznym szlaku kupieckim znanym już w starożytności. Również Polska będzie miała swój udział w nowym połączeniu, gdyż na terenie naszego kraju zmieniane będą rozstawy kół pociągu. Podróż z Londynu do Państwa Środka ma trwać 18 dni. Do pokonania jest 12 tys. kilometrów.
Dzień 1 stycznia 2017 roku to nowy etap we wzajemnej współpracy handlowej Państwa Środka z Europą Zachodnią. Tego dnia z miasta Yiwu w Chinach wyruszył pierwszy pociąg towarowy do Londynu. Transportuje on 88 kontenerów, a jego podróż ma trwać 18 dni, gdyż trasa wynosi ok. 12 tys. kilometrów.

To pierwsze bezpośrednie połączenie Chin z Wielką Brytanią zostało uruchomione w ramach infrastrukturalnego projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Dzięki temu Londyn dołączy do grona 14 innych europejskich miast leżących na trasie tego projektu. Jest to wizja chińskiego prezydenta Xi Jinping sprowadzająca się do powiedzenia „jeden pas, jedna droga”. Przywódca Chin wyraża także nadzieję, że nowo utworzone połączenie do Londynu przyczyni się do poprawy stosunków gospodarczych Chin z Europą Zachodnią, Azją i Bliskim Wschodem.

Starania nad uruchomieniem pociągów na tej trasie prowadziły również władze miasta Yiwu w prowincji Zhejiang, Koleje Chińskie oraz lokalni przedsiębiorcy. Trasa pociągu wiedzie przez Kazachstan, Rosje, Białoruś, Polskę, gdzie zmieniany jest rozstaw kół na normalnotorowy, dalej przez Niemcy, Belgię i Francje. Następnie skład przejedzie kanałem La Manche, by dotrzeć do Barking Station w Londynie.

Jak podają w oświadczeniu Koleje Chińskie, pierwszy pociąg towarowy przyjedzie do Londynu 19 stycznia. Transportuje przede wszystkim odzież, torby oraz walizki. Mimo że transport kontenerowcem drogą wodną jest efektywniejszy pod względem ładowności (jednorazowo na pokład może zabrać nawet do 20 tys. kontenerów), to połączenie kolejowe i tak według Chińczyków ma pozytywne strony. Według nich, istotny jest tutaj czas przewozu towarów, który jest o ponad połowę krótszy niż w przypadku kontenerowców.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (63)
Europa (11)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS