NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

Aż 52 nowe Flirty dla BLS

| inf. prasowa 20.01.2018 67

Aż 52 nowe Flirty dla BLS
Rys. Stadler
Aż 52 nowe Flirty dla BLS
Aż 52 nowe Flirty dla BLS
Aż 52 nowe Flirty dla BLS
Spółka przewozowa BLS zamówiła 52 pojazdy typu Flirt najnowszej, trzeciej generacji, zastępując nimi pociągi starszych typów. Zakup pojazdów jest związany z planowaną rozbudową połączeń regionalnych o Berno.
Przewodniczący rady nadzorczej firmy Stadler Peter Spuhler i CEO spółki BLS Bernard Guillelmon 15 stycznia podpisali umowę na dostawę 52 pociągów typu Flirt najnowszej generacji. Władze federalne Szwajcarii, kantony i rada nadzorcza BLS przydzieliły środki na zakup pojazdów. Peter Spuhler nie ukrywał zadowolenia, że po piętrowym zespole trakcyjnym MUTZ Stadler wyprodukuje dla BLS także pociągi Flirt najnowszej generacji.

Nowe pojazdy będą się charakteryzować szczególnie lekką konstrukcją zapewniającą wysoką efektywność energetyczną i najwyższy komfort i bezpieczeństwo podróżnym. – Oferta firmy Stadler dotycząca największego zakupu pociągów w historii spółki BLS przekonała nas. Cieszymy się, że będziemy mogli wspólnie opracować nowe pociągi, a w przyszłości zaoferować naszym pasażerom jeszcze bardziej komfortową i niezawodną podróż – powiedział CEO spółki BLS Bernard Guillelmon podczas podpisywania umowy.

BLS zapewnia sobie możliwość skorzystania z opcji, aby zapewnić jednolitą flotę

Nowe pociągi zastąpią pojazdy trzech starszych typów i pozwolą ujednolicić flotę BSL. To znacznie uprości eksploatację, planowanie obiegów i utrzymanie pociągów. Spółka będzie mogła także zrealizować planowaną rozbudowę połączeń regionalnych w kantonie Berno. Zamówienie przewidujące opcję zakupu kolejnych pociągów tego samego typu zapewni przewoźnikowi jednolitą flotę także w planowaniu połączeń w dłuższej perspektywie czasowej.

Klienci będą współtworzyć nowe pociągi

W połowie 2018 roku Stadler udostępni w swoim zakładzie w Bussnang wykonany w skali 1:1 model pociągu – tzw. makietę. Na jej podstawie BLS i Stadler skonkretyzują ostateczne wyposażenie nowych pociągów, np. w obszarze strefy wejścia do pojazdu, rodzaj siedzeń czy wielkość stolików. Spółka BSL włączy w ten proces także przedstawicieli organizacji Pro Bahn, pasażerów i organizacje osób niepełnosprawnych. W ten sposób będą mogły zostać uwzględnione oczekiwania różnych grup pasażerów.

Budowa pierwszego pojazdu rozpocznie się na początku 2019 roku, a w połowie roku zaplanowane są jego testy. Spółka BLS będzie sukcesywnie włączała nowe pociągi do eksploatacji w latach 2021–2025.

Nowe pociągi będą miały długość 105 metrów. Pociągi dla szybkiej kolei miejskiej (28 jednostek) i ruchu RegioExpress (24 jednostki) będę technicznie identyczne. Oba pojazdy będą posiadały niskopodłogowe, obszerne strefy wejścia z miejscami stojącymi, duże okna, półki na bagaże, gniazdka elektryczne w 1. i 2. klasie oraz urządzenia zapewniające dobry zasięg sieci komórkowych. Pociągi dla RegioExpress będą dodatkowo wyposażone w strefę gastronomiczną.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (105)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (105)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS