Partnerzy serwisu:
Innowacje

Automatyka kolejowa w „chmurach”

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
19-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Automatyka kolejowa w „chmurach”
Fot. Siemens
W 2017 roku wdrożono jeden z pierwszych na świecie systemów kontroli pociągów, wykorzystujący chmurę obliczeniową. System stosowany jest przez koleje szwajcarskie i działa m.in. na linii znajdującej się na wysokości ponad 3 tys. metrów n.p.m.

Scentralizowany system kontroli ruchu kolejowego Siemensa “Iltis” pozwala na sterowanie i monitoring ruchu pociągów. To nowoczesne narzędzie, stosowane w kolejach szwajcarskich, zarówno przez przewoźnika państwowego (SBB), jak również wiele prywatnych spółek kolejowych.

Możliwości systemu są obecnie wykorzystywane także przez Gornergrat Bahn (GGB) - kolej zębatą, wybudowaną w 1898, która wspina się aż 1500 metrów nad poziomem morza, łącząc Zermatt ze szczytem góry Gornergrat. Jest to część masywu Monte Rosa i miejsce drugiej najwyżej działającej kolei górskiej w Europie. Szczyt znajduje się na wysokości 3089 metrów i przy dobrych warunkach pogodowych oferuje wspaniały widok na panoramę gór.

 

Jak to możliwe, że system kontroli pociągów działa swobodnie na takiej wysokości? Jak informuje Siemens, odpowiedzią jest wykorzystanie chmury obliczeniowej, która pozwala na pełną automatyzację procesów. Co to oznacza?

Obsługa i niezbędne naprawy są przeprowadzane bezpośrednio przez firmę Siemens, bez potrzeby wysyłania ekipy technicznej na miejsce. System działa automatycznie, a obecny na miejscu dyspozytor w Zermatt nadzoruję jego obsługę, monitoring oraz kontrolę zwrotnic. Cała technologia oraz moce obliczeniowe są zainstalowane w bazie danych Siemensa w Wallisellen. To wszystko odbywa się przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa i swobody dostępu.

 

“Usługa Iltis” jest oparta na zasadzie trzech komputerów. Rezerwowa linia łączy serwery Siemensa ze stacjami roboczymi operatorów w Zermatt. Dyspozytorzy mogą również korzystać z zapasowego komputera podłączonego na miejscu. Takie rozwiązanie gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo, a cały system może być być zarządzany niezależnie w Zermatt.

Pozwolenie na testowy rozruch systemu zostało wydane przez Federalne Biuro Transportu w Szwajcarii. Pierwsze próby działania systemu odbyły się na przełomie sierpnia i grudnia 2016 i w pełni potwierdziły duży potencjał oraz niezawodność rozwiązania opartego na chmurze obliczeniowej. Cały system został wdrożony ostatecznie na początku 2017 r.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5