NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Arriva PLC poprawiła wyniki w 2015 r.

| Artur Bogdanowicz 25.03.2016 3

Arriva PLC poprawiła wyniki w 2015 r.
fot. Bardrock
Arriva PLC, brytyjska spółka córka koncernu Deutsche Bahn, skupiająca pod marką DB Arriva przewozy regionalne w 14 krajach (Wielka Brytania, Dania, Włochy, Holandia, Chorwacja, Polska, Portugalia, Szwecja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Czechy i Węgry), przedstawiła wczoraj wyniki finansowe za rok ubiegły. 
Przychody spółki wyniosły 4.843 mln euro (rok wcześniej: 4.491 mln euro), zaś zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych oraz amortyzacji rzeczowych aktywów trwałych 525 mln euro (rok wcześniej 498 mln euro). To kolejny rok wzrostu i poprawiania wyniku EBITDA. W Wielkiej Brytanii wielkim sukcesem było pozyskanie zlecenia na obsługę Northern rail, które dotyczy przewozów od 1 kwietnia oraz nowe połączenie z Oxford Parkway (w sieci Chiltern Railways).

Arriva Netherlands pozyskała czteroletnie zlecenie o wartości 143 mln euro na obsługę połączeń autobusowych w południowo-wschodnim regionie Fryzja (Fryslan), Arriva Denmark dziesięcioletni kontrakt na wykonywanie połączeń autobusowych w Kopenhadze. Spółka powiększyła się o nowe, znaczące przedsiębiorstwa w Słowenii i na Słowacji oraz pozyskała wartościowe kontrakty w Serbii i Czechach, czym umocniła swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiele nowych inicjatyw dotyczyło partnerstw (np. w UK nowa umowa z EE celem poprawy zasięgu i silniejszego sygnału Wi-Fi w pociągach) czy nowych rozwiązań technologicznych i komunikacyjnych (pierwsze autobusy niewytwarząjace dwutlenku węgla w regularnym ruchu w Holandii czy pierwsza linia autobusowa w Londynie obsługiwana wyłącznie autobusami elektrycznymi).  

DB Arriva zatrudnia ponad 45 tys. pracowników i do przeprowadzania 2,2 mld przejazdów rocznie wykorzystuje 15,6 tys. autobusów i ponad 700 pociągów oraz dodatkowo składy tramwajowe w czterech krajach. Mająca swoją główną siedzibę w Sunderland spółka podzielona jest na trzy dywizje: UK Bus, UK Trains i Mainland Europe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Arriva (0)
(0)

Więcej z regionu:

Wielka Brytania (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Arriva (0)
(0)

Wiecej z regionu:

Wielka Brytania (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS