Partnerzy serwisu:
Biznes

Arabia Saudyjska: Duży wzrost przewozów minerałów koleją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
04-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Arabia Saudyjska: Duży wzrost przewozów minerałów koleją
fot. SAR
Uruchamiane przez Saudi Railways Company (SAR) pociągi z kopalinami przewiozły w pierwszej połowie 2017 r. 4,06 milionów ton fosforanów i boksytów. Dla porównania – w tym samym okresie roku 2016 przewozy wyniosły 3,21 milionów ton. Wzrost osiągnął zatem wartość 27% – informuje komunikat prasowy saudyjskiego przewoźnika.

- Między majem 2011 r. a czerwcem 2017 r. pociągi z kruszywem przewiozły łącznie 23 683 134 ton fosforanów, boksytów, płynnej siarki i kwasu fosforowego – mówi dyrektor generalny SAR dr Bashar Bin Khaled Al Malik. Jak dodaje, SAR udało się poprawić parametry linii wykorzystywanej do transportu kopalin, co pozwoliło na zwiększenie przepustowości i zaspokojenie potrzeb strategicznego partnera kolei – kompanii górniczej Ma’aden.

Jeden skład, trzy lokomotywy, 160 wagonów

SAR rozpoczęła przewozy płynnej siarki między miastem Waset w Prowincji Wschodniej do Wa’ad Al-Shamal na północy kraju w maju bieżącego roku. Niedługo przedtem Wa’ad Al-Shamal uzyskało połączenie z saudyjską siecią kolejową. W czerwcu natomiast uruchomiono przewozy kwasu fosforowego z Wa’ad Al-Shamal do będącej własnością Ma’aden rafinerii w Ras Al Khair nad Zatoką Arabską. Celem przewoźnika jest zwiększenie skali przewozów, tak by odpowiadała ona wymaganiom Ma’aden.

Wagony SAR do przewozu płynnej siarki są wyposażone w najnowszej generacji środki bezpieczeństwa, takie jak systemy izolacji termicznej, zawory bezpieczeństwa, mające zapobiegać zapłonowi w czasie przewozu, oraz osobne dla każdej jednostki systemy podgrzewania.

Jednym z filarów działalności SAR jest przewóz kopalin, ropy naftowej i jej produktów pochodnych. Pojedynczy pociąg, złożony z trzech lokomotyw i ponad 160 wagonów towarowych, może przewieźć nawet 16 tysięcy ton ładunku. Przewiezienie takiej ilości towaru za pomocą transportu drogowego wymagałoby użycia 640 ciężarówek.

Saudyjczycy inwestują w szybką kolej

SAR to przedsiębiorstwo założone w roku 2006 ze środków saudyjskiego Funduszu Inwestycji Publicznych. Celem jego powstania było utworzenie kolejowego połączenia regionu północnego ze wschodnią oraz centralną częścią Królestwa Arabii Saudyjskiej. Spółce powierzono także prowadzenie przewozów i zarządzanie projektem w zgodzie z najwyższymi międzynarodowymi standardami technologii oraz bezpieczeństwa. SAR zrealizowała projekty o znaczeniu strategicznym, związane z przewozem minerałów i innego rodzaju ładunków, a także z przewozami pasażerskimi, na terenie całego kraju.

Ostatnio uruchomiono linię szybkiej kolei pasażerskiej między Rijadem a Kasim. W przyszłości trasa ma zostać przedłużona do Al-Kurajjat w pobliżu granicy z Jordanią. Według założeń do końca bieżącego roku przewozy mają wynosić średnio 1100 pasażerów dziennie, a docelowo – 6575 osób dziennie. Dzięki takim inwestycjom SAR zamierza odegrać ważną rolę we wspieraniu rozwoju gospodarczego Arabii Saudyjskiej i dywersyfikacji źródeł dochodu, zgodnie ze strategią Saudi Vision 2030. Dodatkową korzyścią ma być poprawa szans życiowych i zawodowych młodych obywateli poprzez zwiększanie ich mobilności.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania. Vélez-Málaga chce reaktywować tramwaje po dekadzie zawieszenia

Zintegrowany transport

Hiszpania. Vélez-Málaga chce reaktywować tramwaje po dekadzie zawieszenia

Przemysław Farsewicz 25 czerwca 2023

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Pasażer

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 24 czerwca 2023

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Zintegrowany transport

Ukraina: 400 mln euro na nowe tramwaje, trolejbusy, autobusy i pociągi metra

Zintegrowany transport

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Zintegrowany transport

Głos z Azji: Noszenie maski nie jest ujmą

Pasażer

Głos z Azji: Noszenie maski nie jest ujmą

Tomasz Śniedziewski 15 kwietnia 2020

Zobacz również:

Hiszpania. Vélez-Málaga chce reaktywować tramwaje po dekadzie zawieszenia

Zintegrowany transport

Hiszpania. Vélez-Málaga chce reaktywować tramwaje po dekadzie zawieszenia

Przemysław Farsewicz 25 czerwca 2023

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Pasażer

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 24 czerwca 2023

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Zintegrowany transport

Ukraina: 400 mln euro na nowe tramwaje, trolejbusy, autobusy i pociągi metra

Zintegrowany transport

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Zintegrowany transport

Głos z Azji: Noszenie maski nie jest ujmą

Pasażer

Głos z Azji: Noszenie maski nie jest ujmą

Tomasz Śniedziewski 15 kwietnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5