NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Adamczyk: Umowa na łódzki tunel zapewne we wrześniu

| Roman Czubiński 19.05.2017 81

Adamczyk: Umowa na łódzki tunel zapewne we wrześniu
fot. Paweł Augustyniak
Termin wyboru wykonawcy i podpisania umowy na budowę łódzkiego tunelu średnicowego nie jest zagrożony – potwierdził w Łodzi minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Procedura przetargowa toczy się jak dotąd zgodnie z planem. Inwestycja scalająca łódzki węzeł kolejowy i tworząca warunki do rozwoju kolei aglomeracyjnej ma zakończyć się przed wystawą Expo, na której goszczenie liczy rząd i władze miasta.
– Analiza ofert jest bardzo mocno zaawansowana. Najpóźniej około września, o ile procedury nie spowodują kilkutygodniowego opóźnienia, inwestycja na kwotę 2 miliardów złotych zostanie zlecona – powiedział Adamczyk. Po podpisaniu umowy generalny wykonawca rozpocznie projektowanie, a następnie budowę podziemnej trasy kolejowej. Całość ma zakończyć się w ciągu 48 miesięcy. – Mamy zapewnienia ze strony PKP PLK, że ukończenie inwestycji i uruchomienie tunelu nastąpi przed wystawą Expo w 2022 roku – dodał minister.

Oferty na budowę łódzkiego tunelu średnicowego otwarto 7 kwietnia. Najtańszą propozycję złożyło konsorcjum Mostów Łódź oraz firmy Gulermak, które wyceniło swoje usługi na 1,36 mld zł. W pobitym polu zostało m.in. znane z budowy dworca Łódź Fabryczna konsorcjum Torpol-Astaldi, które zażądało 1,669 mld zł. Wszystkie sześć ofert zmieściło się jednak w kosztorysie PKP PLK (2,169 mld zł). Inwestycja, podobnie jak budowa Fabrycznej, będzie współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”.

Inwestycja ma być realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to w 60% cena, 25% termin realizacji, a w 15% – co najmniej czteroletni okres gwarancji. Budowa tunelu obejmie także szereg prac towarzyszących na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz oraz modyfikację układu torowego samej stacji Łódź Kaliska. Poważne inwestycje w otoczeniu nowych przystanków będzie też musiało przeprowadzić miasto.

Tunel średnicowy połączy podziemny dworzec Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Kaliska oraz Żabieniec. Po jego wybudowaniu pociągi dalekobieżne jadące tranzytem przez Łódź, zarówno na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska), jak i północ – południe (Widzew – Fabryczna – Żabieniec), będą mogły być kierowane przez stację w ścisłym centrum miasta. Dzięki dwóm przystankom pośrednim (Łódź Centrum i Łódź Manufaktura) linia będzie mogła być wykorzystana także w przewozach aglomeracyjnych, choć pomysł mieszania tych dwóch rodzajów ruchu na tej samej parze torów budzi niekiedy zastrzeżenia.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1237)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1237)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS