NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

88 mln zł na nowe perony i sprawniejsze podróże z Olsztyna do Iławy

| inf. prasowa 23.02.2017 0

88 mln zł na nowe perony i sprawniejsze podróże z Olsztyna do Iławy
NaterkiFot. PKP PLK
Szybki przejazd pociągów, większy komfort obsługi na peronach m.in. w Rudzienicach Suskich, Starych Jabłonkach, Biesalu, Samborowie oraz wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnią prace PKP Polskich Linii Kolejowych. Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na prace projektowe i budowlane pomiędzy Iławą a Olsztynem na linii nr 353. Wartość prac szacowana jest na 88 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe do trzeciego kwartału 2018 r. zapewnią sprawny przejazd i wygodną obsługę na peronach dla podróżujących trasą Olsztyn – Iława. Po zakończeniu remontu pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h.

Nowe perony na trasie

Lepszą podróż i wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni przebudowa ok. 80 km linii i 28 przejazdów kolejowo-drogowych pomiędzy Jamielnikiem a Olsztynem. Dziesięć skrzyżowań otrzyma dodatkowe zabezpieczenia w postaci urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Przejazdy zyskają nową nawierzchnię, oświetlenie i drogi dojazdowe.

W ramach prac kompleksowo przebudowane zostaną perony na stacjach w Rudzienicach Suskich, Starych Jabłonkach, Biesalu i Samborowie oraz na przystankach Pikus, Lubajny i Unieszewo. Wszystkie obiekty zyskają wyższe platformy wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki oraz tablice informacyjne. Będą również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – nowe pochylnie, oznakowanie tras i miejsc odpoczynku dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla osób niewidomych będą również informacje w języku Braille'a.

Prace umożliwią zwiększenie przepustowości linii i przyspieszenie wszystkich składów korzystających z trasy. Projekt jest finansowany z budżetu państwa.

Krótsze podróże na linii Inowrocław – Olsztyn (linia nr 353)

Remont torów na linii nr 353 jest kolejną inwestycją, mającą na celu polepszenie przewozów na trasie Inowrocław – Olsztyn. W 2015 r. zakończyła się rewitalizacja 90 km trasy kolejowej z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego, co skróciło podróż o 20 minut. Obecnie przejazd między tymi miejscowościami trwa niecałe 70 minut, a pociągi pasażerskie jadą z prędkością 120 km/h.

Do września br. potrwają prace na dalszym odcinku linii pomiędzy Ostrowitem, Biskupcem Pomorskim a Jamielnikiem. Modernizacją objęte zostało 33 km torów, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne. Dobiega końca przebudowa peronu w Olsztynie Zachodnim. Od kwietnia rozpocznie się przebudowa peronów w Naterkach. Inwestycja dostosuje infrastrukturę do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 100 km/h dla towarowych. Koszt inwestycji to 59 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Olsztyn (416)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Olsztyn (416)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS