NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

15 lat PKP Cargo

| Martyn Janduła 02.11.2016 63

15 lat PKP Cargo
Fot. Michał Szymajda
Wiceministrowie infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński i Andrzej Bittel uczestniczyli 27 października 2016 r. w Warszawie, w „Forum Klienta 2016”, zorganizowanym przez PKP Cargo. Coroczne spotkanie z partnerami biznesowymi zbiegło się z jubileuszem piętnastolecia Spółki. Na ceremonii padły słowa pochwały dla przewoźnika i nadzieje na uruchomienie transportu polskiej żywności do Chin.
Chińska nadzieja

– Chciałbym przekazać 20-tysięcznej załodze PKP Cargo gorące podziękowanie za wasze zaangażowanie, za prowadzenie firmy w trudnych czasach, przy ogromnej konkurencji wewnętrznej, zewnętrznej i międzynarodowej. Za to, że otwieracie nowe szlaki, przekraczając granice nie tylko w Europie, ale, jeśli ziszczą się wasze plany, także na Dalekim Wschodzie – powiedział sekretarz stanu Kazimierz Smoliński, składając na ręce Zarządu PKP Cargo gratulacje i życzenia od ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka.

Maciej Libiszewski , prezes PKP Cargo wyrażał przed kilkoma dniami nadzieję, że lada moment ruszy transport polskiej żywności do Chin. Jak podkreślał, jeśli Spółka będzie eksportować towary do Chin, wtedy transport będzie bardziej opłacalny.

Sprawa chińska nabiera także większego tempa. W czerwcu Polskę odwiedził przewodniczący ChRL Xi Jinping. W Warszawie podpisał szereg międzyrządowych porozumień ws. inwestycji infrastrukturalnych, m.in. chińskiego projektu Jedwabnego Szlaku, wymiany handlowej oraz współpracy naukowej i kulturalnej. A współpraca w dalszym ciągu się zacieśnia, o czym donosi rynekinfrastruktury.pl.

Poprawa jakości taboru

– Chciałbym również podziękować współpracownikom PKP Cargo i życzyć, abyście byli zadowoleni z usług przewoźnika, a ich jakość się poprawiała. Aby z usług PKP Cargo byli także zadowoleni akcjonariusze spółki – dodał Smoliński.

Warto przypomnieć, że po pierwszym półroczu cała Grupa PKP Cargo zanotowała prawie 200 mln zł straty. Także niedawne badania Urzędu Transportu Kolejowego w sprawie przewozów towarowych wskazują, że kurczy się rynek dla PKP Cargo, którego udziały spadają w porównaniu do zeszłego roku zarówno w liczbie przewożonej masy, jak i pracy przewozowej.

Maciej Libiszewski podkreślał jednak na ceremonii, że w ostatnim czasie zaszły istotne zmiany w Spółce, które już wkrótce wpłyną na poprawę jej współpracy z klientami. – Powróciliśmy do zarządzania obszarowego, by być bliżej klienta i szybciej reagować na jego oczekiwania i potrzeby, wprowadzono wiele istotnych zmian i uproszczeń w regulaminie sprzedaży, rozpoczęliśmy program odmładzania taboru – mówił.

Średnia wieku pojazdów PKP Cargo wynosi dziś 30 lat, tymczasem górna granica ich wieku w zgodzie z normami bezpieczeństwa powinna wynosić najwyżej 35. Niestety, nie idą za tym na razie żadne konkretne liczby. Wiadomo tylko, że Grupa posiada na chwilę obecną ok. 60 tys. wagonów. Pierwszym krokiem do zakrojonej na szeroką skalę odnowy parku taborowego jest przetarg na leasing 180 węglarek z możliwością ich wykupu.

Polska firma

Z okazji jubileuszu PKP Cargo, prezes Zarządu PKP SA, a jednocześnie przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Cargo Mirosław Pawłowski przekazał na ręce prezesa Libiszewskiego tabliczkę z orłem z parowozu.

– Niech ten znak przypomina wam, że jesteście polskimi kolejarzami, że rozwijacie się dla Polski – powiedział na zakończenie prezes Pawłowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS