Partnerzy serwisu:
II linia metra

Trzy miesiące II linii: Metro się nie psuje

Dalej Wstecz
Autor:

Witek

Data publikacji:
11-06-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Trzy miesiące II linii: Metro się nie psuje
Kilka dni temu minęły trzy miesiące od uruchomienia centralnego odcinka II linii metra. Wszedł on płynnie w eksploatację – jak dotąd bez żadnych problemów. O doświadczeniach związanych z eksploatacją nowego odcinka, w tym zjazdach pociągów, opowiada w rozmowie z naszym portalem Piotr Kozłowski, dyrektor ds. przewozów w Metrze Warszawskim.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Jak sprawdza się II linia metra? Czy występowały dotąd jakieś poważne zdarzenia?

Piotr Kozłowski, dyrektor ds. przewozów w Metrze Warszawskim: Niestety dla pana nie mam dobrych informacji na materiał. Oprócz pożaru akumulatorów przed otwarciem na stacji C-9 Rondo Daszyńskiego nie wydarzyło się nic spektakularnego. Nie mieliśmy awarii pociągu, który zablokowałby linię, najwięcej problemów mieliśmy na początku ze schodami i windami. Pasażerowie w ciągu kilku pierwszych dni przetestowali skuteczność działania przycisku zatrzymującego biegi schodów. Każdorazowo do ich ponownego uruchomienia konieczny jest przyjazd firmy serwisującej.

W mojej ocenie ten dobry rezultat to głównie kwestia przygotowania personelu, który zaczął poznawać i obsługiwać centralny odcinek II linii metra już na jesieni w ubiegłym roku.

Jak wygląda logistyka zjazdów pociągów z II linii? Czy nie blokują one ruchu na I linii?

W tej chwili mamy głównie zjazdy planowe wynikające z przeglądów i konieczności mycia całości składu. Rozległe tory odstawcze, zwłaszcza na stacji Stadion, pozwalają na pozostawienie tam pojazdów na czas przerwy nocnej. Taki kształt infrastruktury nie generuje pustych przebiegów pomiędzy elektrowozownią na Kabatach a II linią i odwrotnie. Również infrastruktura, poza planowymi przeglądami, nie wymaga prac naprawczych – nie ma więc tego problemu jak na I linii, na której każdej nocy (poza weekendowymi) wyjeżdżają 1-2 drezyny, co ogranicza możliwość pozostawienia pociągów w tunelu. Określony w harmonogramie fragment podlega planowej wymianie z powodu zużycia lub doraźnej naprawy. Odstawiony pojazd wówczas ogranicza możliwość wykonania prac.

Pod tym względem pozytywnie odbieramy też bardzo małą awaryjność pociągów Inspiro na II linii metra. Wstępnie zakładaliśmy, że w pierwszym okresie mogą się pojawić problemy, których nie udało się zlokalizować w czasie przygotowań do otwarcia.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5