PKP Cargo nie zgadza się z decyzją Urzędu Transportu Kolejowego, który wyłączył z eksploatacji lokomotywę elektryczną typu 203E, użytkowaną przez Śląski Zakład PKP Cargo. Spółka zapewnia, że nie złożyła broni w tej sprawie.
UTK decyzją z dnia 1 marca 2013 utrzymał w mocy postanowienie o wyłączeniu z eksploatacji lokomotywy elektrycznej typu 203E (ET41), użytkowanej przez Śląski Zakład PKP Cargo. Zdaniem urzędu świadectwo techniczne pojazdu wydane zostało z naruszeniem paragrafu 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie świadectw sprawności technicznej pojazdów kolejowych, a proces utrzymania ww. pojazdu trakcyjnego przebiegał z naruszeniem paragrafu 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych. Decyzja o wyłączeniu z terminem natychmiastowym została wydana 15 stycznia 2013.
W reakcji na tę decyzję PKP Cargo jeszcze w styczniu złożyło do prezesa UTK odwołanie od tej decyzji. Mimo to, po jego rozpatrzeniu, UTK utrzymało postanowienie w mocy. Przewoźnik jednak nie odpuszcza. – Nie podzielamy zdania UTK. Nie zgadzamy się z nią. Podjęliśmy odpowiednie kroki w celu przywrócenia lokomotywy do eksploatacji – informuje Mariusz Przybylski, rzecznik prasowy PKP Cargo. Jakie to kroki jednak nie wyjaśnia.