szukaj
Śledź nas:

Kolej coraz bezpieczniejsza

| inf. prasowa UTK 10.09.2017 63

 Kolej coraz bezpieczniejsza
Fot. Nicolas Biały, SM42.pl
Zmniejszenie liczby wypadków na liniach kolejowych prawie o 9% przy jednocześnie zwiększonej pracy eksploatacyjnej oraz mniejszej liczbie ofiar śmiertelnych o ponad 25%. To obraz bezpieczeństwa transportu kolejowego w ubiegłym roku. Urząd Transportu Kolejowego opublikował „Sprawozdanie ze stanu bezpieczeństwa kolejowego w 2016 r.”
UTK co roku oblicza tzw. miernik wypadków, porównując liczbę wypadków na liniach kolejowych do wykonanej pracy eksploatacyjnej. W 2016 r. wartość miernika wypadków jest niższa o 0,43 od wartości z 2015 r. i wynosi 2,49. Świadczy to o zwiększeniu się poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Podkreślić należy, że wartość miernika za miniony rok jest najniższa na przestrzeni ostatnich 9 lat.

– Rok 2016 należy ocenić pozytywnie w kontekście bezpieczeństwa. Nie można jednak zapominać, że bezpieczeństwo jest pochodną jakości w transporcie kolejowym, a ta jakość tworzona jest codzienną pracą i zaangażowaniem wszystkich osób związanych z transportem kolejowym – ocenił Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Od ubiegłego roku zdarzenia na bocznicach kolejowych są wliczane do ogólnej liczby zdarzeń. Wzrósł poziom zgłoszeń incydentów kolejowych czyli zdarzeń o najniższych konsekwencjach, które w poprzednich latach były mocno niedoszacowane. Stąd w 2016 roku zarejestrowano 837 incydentów, czyli o ponad 65% więcej niż w roku poprzednim. – Należy odnieść się jednoznacznie pozytywnie do wzrostu identyfikacji tej kategorii zdarzeń jako do efektu wdrażania kultury bezpieczeństwa w transporcie – stwierdził Ignacy Góra. – Ta idea jest mi szczególnie bliska, jako podstawowego narzędzia do proaktywnego zarządzania bezpieczeństwem – dodał.

Oprócz raportowania Urząd Transportu Kolejowego proponuje rozwiązania, których celem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w transporcie kolejowym. Prezes UTK zainicjował prace nad innowacyjnym projektem „Centrum Monitorowania Maszynistów”. Ma ono wzmocnić i usprawnić proces egzaminowania poprzez niezależną i obiektywną weryfikację posiadanej wiedzy i umiejętności prowadzących pojazdy kolejowe. UTK doszedł też do wniosku, że występuje konieczność rozpoczęcia prac nad rozwiązaniami technicznymi zabezpieczającymi przed błędami popełnianymi przez człowieka. Takie rozwiązanie uzupełniłoby tę cześć sieci kolejowej, na której nie będzie wdrażany system ERTMS.

Obowiązek publikacji Sprawozdania wynika z nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym z 2015 r. W sposób kompleksowy przedstawia ono zagadnienia związane z bezpieczeństwem ruchu kolejowego w minionym roku ze wskazaniem trendów i zmian w poszczególnych obszarach.

Sprawozdanie powstało w oparciu o informacje na bieżąco przekazywane Urzędowi przez przedsiębiorców kolejowych, m.in. poprzez zawiadomienia o zdarzeniach kolejowych, protokoły ustaleń końcowych oraz sprawozdania i roczne raporty w sprawie bezpieczeństwa. Osobny raport na temat funkcjonowania rynku transportu kolejowego został opublikowany w lipcu 2017 r.


Mat. UTK

Dokument można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Transportu Kolejowego.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41019)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41019)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS