Austriacka spółka Kapsch CarrierCom przejęła dział produkcji urządzeń radiołączności kabinowej dla pojazdów trakcyjnych firmy NEC Portugal wraz z kontraktami tej spółki z przewoźnikami w Portugalii, Hiszpanii, Arabii Saudyjskiej, Finlandii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Urządzenia produkowane przez NEC łączą systemy GPS, W-LAN oraz dają możliwość aktualizacji oprogramowania „over the air”. Składają się one z dwóch elementów montowanych w kabinach pojazdów trakcyjnych: odbiornika radiowego oraz urządzenia sterującego wyświetlaczem, zwanego DMI (Desktop Management Interface).
Kapsch CarrierCom jest jednym z wiodących dostawców systemu GSM-R dla kolei, który jest jednym z głównych składników Europejskiego Systemu Sterowania Ruchem Kolejowym (ERTMS) drugiego poziomu. W urządzenia tego producenta zostało wyposażonych już 70 tys. km linii kolejowych na świecie. Austriacka spółka nie posiadała jednak w swoim portfolio do tej pory urządzeń kabinowych niezbędnych do odbioru sygnału GSM-R w pojazdach trakcyjnych. Dzięki akwizycji kolejowej części NEC Portugal to się jednak zmieni.
– Nasi klienci z branży kolejowej oczekują najwyższej niezawodności i wydajności swoich systemów łączności. Teraz możemy spełniać te oczekiwania za pomocą własnych urządzeń końcowych, które są idealnie zoptymalizowane z naszymi komponentami infrastruktury – powiedział Kari Kapsch, prezes Kapsch CarrierCom.
Wraz z działalnością NEC w zakresie komunikacji kolejowej Kapsch przejął 14 pracowników spółki zlokalizowanej w Aviero oraz Lizbonie, którzy mają kontynuować swoją prace w zakresie badań i rozwoju, testowania, eksploatacji urządzeń oraz wsparcia klientów, ale już Austrii, gdzie Kapsch produkuje urządzenia systemu GSM-R.