Partnerzy serwisu:

Zmienia się stacja Pruszków i linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa [zdjęcia]

inf. prasowa PKP PLK 10.04.2018 20

arrow
arrow
Zmienia się stacja Pruszków i linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa [zdjęcia]
Modernizacja stacji Pruszków fot. PKP PLK
Zmienia się stacja Pruszków i linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa [zdjęcia]
Zmienia się stacja Pruszków i linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa [zdjęcia]
Zmienia się stacja Pruszków i linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa [zdjęcia]
Widać już nowe perony na 6 przystankach modernizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa. W Pruszkowie będzie odnowiona zabytkowa wiata, budowany jest nowy tunel drogowy. W Brwinowie szykuje się nowy wiadukt kolejowy. Inwestycja za 285 mln zł znacznie ułatwi komunikację w aglomeracji warszawskiej.
W Pruszkowie przebudowane będzie przejście podziemne dla pieszych. W połowie kwietnia wykonawca zbuduje specjalną konstrukcję, dzięki której będzie możliwe przesunięcie połowy wiaty o około 40 metrów w kierunku Warszawy. Następnie rozpoczną się prace w przejściu podziemnym. Po zakończeniu robót, w sierpniu, wiata „wróci” na swoje miejsce i zostanie przytwierdzona do słupów. Przewidziano także renowację obiektu. Na peronie zamontowane zostaną nowe ławki, megafony i tablice informacyjne. Prace wykonywane są zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków.

Bezpieczniejszą i sprawniejszą komunikację w Pruszkowie zapewni nowy tunel pod linią kolejową na wysokości ulicy Działkowej. Będą z niego korzystać kierowcy, rowerzyści i piesi. Obecnie wykonywane są ściany szczelinowe.

Co słychać na innych przystankach i na szlaku?

Na przystankach w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie, Piastowie, Ursusie i we Włochach wykonawca wybudował już ściany peronowe. Trwają prace w we wszystkich siedmiu przejściach dla pieszych. Układane są sieci kanalizacyjne, elektryczne i odwodnienie. W Brwinowie wykonawca zdemontował stary wiadukt. Przygotowywana jest nowa konstrukcja obiektu, bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości pociągów.

Na szlakach między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą zamontowano już prawie wszystkie słupy i bramki sieci trakcyjnej. Wykonawca po zdemontowaniu starych torów, przygotował odpowiednio podtorze. Ułożono już prawie połowę nowych torów. Dojechało na budowę już 250 tysięcy ton tłucznia i kruszywa oraz 57 tys. podkładów. Dostarczonych będzie jeszcze około 60 tysięcy ton tłucznia i około 10 tysięcy podkładów.

Wygodniej i sprawniej koleją z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy

Jesienią na linię aglomeracyjną wrócą pociągi. Pasażerowie skorzystają z nowych peronów i przystanku w Parzniewie. Wszystkie perony i przejścia podziemne są dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Po nowych torach będzie mogło jeździć więcej składów. Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat.

Fotografie z przebudowy linii dostępne są na stronie www.grodzisk-warszawa.pl. Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”. Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 milionów złotych.

Liczby inwestycji:

  • 22 km przebudowanej linii kolejowej (43 km torów)
  • 22 km przebudowanej sieci trakcyjnej
  • 15 nowych rozjazdów
  • 7 przebudowa mostów i wiaduktów
  • 5 Przebudowanych przejść podziemnych
  • 2 nowe przejścia podziemne
  • 1 wybudowany tunelu drogowego (w Pruszkowie)
  • 6 zmodernizowanych stacji i przystanków
  • 1 nowy przystanek (Parzniew)




VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony