Partnerzy serwisu:

Wielu chętnych do budowy wielkiego systemu informacji dla PLK. Także Chińczycy

Michał Szymajda 05.10.2017 59

Wielu chętnych do budowy wielkiego systemu informacji dla PLK. Także Chińczycy
Wyświetlacz na peronie dworca w KatowicachFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Bardzo wielu chętnych chce zbudować dla PKP PLK kompleksowy system informacji pasażerskiej. To projekt, którego nie udało się zrealizować w poprzedniej perspektywie unijnej.
Zbiorcze zestawienie wniosków konsorcjów, które  ubiegają się o dopuszczenie do konkursu ofert PKP PLK upubliczniło 3 września. W styczniu 2018 r., po zapoznaniu się z proponowanymi rozwiązaniami technicznymi, PKP PLK zaprosi 5 wybranych oferentów do składania ofert w olbrzymim przetargu, wartym ponad 420 mln zł netto (i to bez zadań dodatkowych). Wybór oferty i podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na następną wiosnę.

Przetargiem zainteresowane są m.in. firmy chińskie. To: konsorcjum Dahua Technology Poland i kilku spółek Zhejiang Dahua, a także (osobna oferta) spółka o niezwykle długiej nazwie: Beijing National Railway Research & Design Institute of Signal & Communication Group. W kolejce do zamówienia stoją także konsorcja:

• NDI z kilkoma spółkami podległymi,
• S&T Services Poland z Rail-Mil Computers i Alumbrados Viarios Socedad Anonima,
• Gulermak ze Sprint SA,
• PKP Utrzymanie z KZŁ Bydgoszcz, Almaviva, Aitek i Exatel SA
• Introl-Energomontaż z Qumakiem, IB Systems, Smart in i European Security Trading Polska
• MAXTO z Comarch Polska, Comp, Dysten, UAB „FIMA” i Intergrated Solutions
• Asseco Data Systems z Asseco Poland i fińską Teleste Corporation
• Trakcja PRKiI z Funwerk Systems i TK Telekom
• Konsorcjum spółek skupionych wokół Aldesa Construciones

Zadaniem podstawowym jest zaprojektowanie, zainstalowanie i uruchomienie na dworcach należących do PKP SA i peronach PKP PLK systemów informacji wizyjnej (elektroniczne wyświetlacze peronowe, infokioski, tablice z listą odjazdów i przyjazdów) i głosowej, a także systemów megafonowych, zegarów i monitoringu wraz z jego sterowniami. Chodzi także o demontaż starych istniejących urządzeń, prezentujących różną kulturę techniczną, różnych producentów.

Więcej na temat inwestycji można przeczytać w tekście "Drugie podejście PKP PLK: Rusza wielki przetarg na informację pasażerską".




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony