Rynek Kolejowy mobile
Partnerzy serwisu:

Tylko dwie oferty na opracowanie elektryfikacji linii 203 przez Gorzów. Drogo

Jakub Madrjas 01.09.2017 39

Tylko dwie oferty na opracowanie elektryfikacji linii 203 przez Gorzów. Drogo
Fot. azor98, CC-BY-SA 3.0
Tylko dwie oferty wpłynęły w przetargu na opracowanie dokumentacji na elektryfikację linii 203 od Piły do Kostrzyna przez Gorzów.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn". Szacunkowa wartość zamówienia to 6 milionów złotych netto. Więcej na jego temat piszemy tutaj.

Po otwarciu ofert w przetargu okazało się, że zainteresowane były tylko dwa biura projektowe: TPF oraz WYG International – oba z siedzibą w Warszawie. Złożyły bardzo zbliżone cenowo oferty – TPF na kwotę 6 548 520 złotych, a WYG na kwotę 6 903 990 złotych. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 40 procent oceny będzie stanowić wartość techniczna oferty. Obie oferty znacznie przekraczają kosztorys, który wynosi 4 920 000 złotych brutto.

Po cenach i ilości ofert składanych w ostatnich przetargach PKP PLK widać, że rynek nie jest tak wygłodniały jak w ubiegłym roku. PLK miała wówczas średnio 15-20% oszczędności na każdym przetargu. Nie dotyczy to tylko dokumentacji – niedawno najtańsza oferta w postępowaniu na modernizację linii 406 do Polic przekroczyła niemal o 1/3 wysokość środków, jaką PKP PLK planowały przeznaczyć na realizację inwestycji.

Co ciekawe, inny odcinek linii kolejowej nr 203 Łąg – Czersk – Chojnice będzie przedmiotem analizy pod kątem ewentualnej elektryfikacji linii na Pomorzu. Piszemy o tym tutaj. Natomiast o wszystkich projektach elektryfikacyjnych można przeczytać w tym wątku.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony