Partnerzy serwisu:

Tylko dwie oferty na opracowanie elektryfikacji linii 203 przez Gorzów. Drogo

Jakub Madrjas 01.09.2017 39

Tylko dwie oferty na opracowanie elektryfikacji linii 203 przez Gorzów. Drogo
Fot. azor98, CC-BY-SA 3.0
Tylko dwie oferty wpłynęły w przetargu na opracowanie dokumentacji na elektryfikację linii 203 od Piły do Kostrzyna przez Gorzów.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn". Szacunkowa wartość zamówienia to 6 milionów złotych netto. Więcej na jego temat piszemy tutaj.

Po otwarciu ofert w przetargu okazało się, że zainteresowane były tylko dwa biura projektowe: TPF oraz WYG International – oba z siedzibą w Warszawie. Złożyły bardzo zbliżone cenowo oferty – TPF na kwotę 6 548 520 złotych, a WYG na kwotę 6 903 990 złotych. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 40 procent oceny będzie stanowić wartość techniczna oferty. Obie oferty znacznie przekraczają kosztorys, który wynosi 4 920 000 złotych brutto.

Po cenach i ilości ofert składanych w ostatnich przetargach PKP PLK widać, że rynek nie jest tak wygłodniały jak w ubiegłym roku. PLK miała wówczas średnio 15-20% oszczędności na każdym przetargu. Nie dotyczy to tylko dokumentacji – niedawno najtańsza oferta w postępowaniu na modernizację linii 406 do Polic przekroczyła niemal o 1/3 wysokość środków, jaką PKP PLK planowały przeznaczyć na realizację inwestycji.

Co ciekawe, inny odcinek linii kolejowej nr 203 Łąg – Czersk – Chojnice będzie przedmiotem analizy pod kątem ewentualnej elektryfikacji linii na Pomorzu. Piszemy o tym tutaj. Natomiast o wszystkich projektach elektryfikacyjnych można przeczytać w tym wątku.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony