Partnerzy serwisu:

Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę

jar, Rynek Kolejowy 30.08.2017 83

arrow
arrow
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
fot. jar
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Po wielu latach starań samorządu lokalnego mieszkańcy miasta mogą korzystać z przejścia dla pieszych w rejonie przystanku Stalowa Wola Centrum. Licząca kilkadziesiąt lat kładka, zapewniająca legalne dojście do peronu wyspowego, oraz przejście między osiedlami została zdemontowana.
Historia budowy nowego przejścia w poziomie szyn trwała kilka lat. Poprzedziły ją nie tylko długie negocjacje między władzami Stalowej Woli a przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe. Miasto wskazywało, że jest to rozwiązanie najlepsze dla budżetu miasta (koszt modernizacji kładki miał być podobny do budowy trzech przejść w poziomie szyn), a także dla pieszych i rowerzystów, którym wygodniej będzie korzystać z legalnych przejść w poziomie niż nawet zmodernizowanej kładki. Dla władz miasta była to na tyle istotna inwestycja, że została uznana za jedno z priorytetowych zadań prezydenta w ramach „Planu działania dla Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego na lata 2014-2018”, stanowiąc wstęp do kolejnych prac rewitalizacyjnych w tym rejonie miasta. Realizację inwestycji poprzedziła również ankieta przeprowadzona wśród mieszkańców. Wynikało z niej, że około 2/3 z nich regularnie korzystało z „dzikich przejść”, a argumentem za tym była także niewygodna, niszczejąca kładka nad torami, łącząca dworzec autobusowy, przystanek kolejowy, Osiedle Centralne i Osiedle Fabryczne, a także niewystarczająca liczba legalnych przepraw przez linię kolejową. Jak wynika z doniesień lokalnych mediów, nielegalne przekraczanie torów było powszechne nawet „pod oknami” komendy Policji.

W efekcie zabiegów udało się uzgodnić zakres inwestycji między stronami. Ustalono, że przejście będzie obsługiwał dróżnik, który będzie strzegł obiektu z odległości, za pośrednictwem kamer. Zadanie zostało sfinansowane z budżetu miasta, również przetarg został rozpisany i rozstrzygnięty przez miejskich urzędników. Polegało ono na m.in. budowie przejścia dla pieszych kategorii "E" w km 105,382 linii kolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk wraz z wykonaniem infrastruktury towarzyszącej takiej jak rogatki, nagłośnienie i monitoring. Ponadto skrócono istniejący peron o 50 m. Rozebrano kładkę dla pieszych oraz dawne dojście do peronu. Prace trwały na przełomie 2016 i 2017 r. Koszt zadania wyniósł ok. 1,6 mln zł. Przetarg wygrała spółka Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie „EXPOL”. Udzieliła 7 lat gwarancji na wykonane prace.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony