Partnerzy serwisu:

Stacja Idzikowice na 230 km/h. Za dwieście milionów złotych

Jakub Madrjas 01.09.2017 14

Stacja Idzikowice na 230 km/h. Za dwieście milionów złotych
Fot. Grzegorz Koclęga
PKP PLK ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Idzikowice w ramach kolejnego etapu modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej. Prace pochłoną prawie dwieście milionów złotych w ciągu trzech lat.
Zakres robót budowlanych przewidzianych w tym zamówieniu to przebudowa dziesięciu torów. Siedem z nich zostanie wykonanych nowym materiałem 60E1m, natomiast tory 10,12 i 15 materiałem staroużytecznym ze stacji Idzikowice. Zlikwidowane zostaną tory nr 7 i 9. Do tego naprawę główną z materiałem staroużytecznym i przebudową na tor bezstykowy przejdą tory 31,38 i 40 oraz tory nr 11 i 13. Tory oporowe 38 i 40 zostaną przedłużone, podobnie jak tor nr 11.

PLK planuje też wybudowanie toru bezstykowego nr 30 typi S49 o długości 300 metrów z materiału staroużytecznego na terenie bazy ISE Idzikowice, poniżej toru nr 32. Układ torowy stacji zostanie zoptymalizowany, wraz z likwidacją podwójnych i potrójnych przejść rozjazdowych. Wymiana rozjazdów ma się odbyć w technologii blokowej w zakresie torów głównych szlakowych i zasadniczych. PLK dostarczy pięć nowoczesnych rozjazdów produkcji KZN „Bieżanów” i Vossloh Cogifer Polska o promieniach 500 i 1200 metrów. W ramach oferty należy też uwzględnić konieczność rozbiórki istniejącej nastawni i budowy nowej.

Po wykonaniu prac prędkość maksymalna ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów towarowych i aż do 230 km/h dla pociągów pasażerskich przy naciskach do 22,5 tony na oś. Na łącznicach nr 573 i 574 Idzikowice – Radzice prędkość maksymalną określono na 100 km/h. Długość pociągów ma wynosić maksymalnie 800 metrów.

Szacunkowa wartość tych prac to aż 156,3 miliona złotych netto, w tym 120,2 mln zł zamówienia podstawowego. Termin realizacji umowy upływa w czerwcu 2020 roku.

W grudniu tego roku prędkość pociągów na CMK na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic ma wzrosnąć do 200 km/h. Kontrakt na ostatnie niezbędne prace przed podniesieniem prędkości podpisał Porr.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony