Partnerzy serwisu:

Ruszył konkurs na stanowiska w zarządzie PKP PLK

Witold Urbanowicz 10.04.2018 48

Ruszył konkurs na stanowiska w zarządzie PKP PLK
fot. PKP PLK
Rada Nadzorcza PKP PLK ogłosiła postępowanie kwalifikacyjne na prezesa spółki oraz pięciu członków zarządu. – Kadencja obecnego zarządu dobiegła końca. To postępowanie systemowe, rutynowe – wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Rada Nadzorcza PKP PLK prowadzi właśnie postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa spółki oraz pięciu członków zarządu: wiceprezesa – dyrektora ds. eksploatacji, dyrektora ds. finansowych i ekonomicznych, dyrektora ds. utrzymania infrastruktury, dyrektora ds. realizacji inwestycji oraz dyrektora ds. rozwoju i przygotowania inwestycji. Jak wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK, to postępowanie rutynowe (systemowe). – Kadencja obecnego zarządu dobiegła końca, stąd ogłoszenie o nowym postępowaniu kwalifikacyjnym – mówi Mirosław Siemieniec.

Jak wynika z ogłoszenia, członkiem zarządu PKP PLK może być osoba, która posiada wykształcenie wyższe oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych albo wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek. Kandydat musi też legitymować się rocznym doświadczeniem związanym z zarządzaniem przedsiębiorstwem, które w roku obrotowym zatrudniało średnio co najmniej 251 pracowników, osiągnęło roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych wyższy niż 50 milionów euro i w którym suma aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec roku obrotowego była wyższa niż równowartość w złotych 43 milionów euro (muszą być spełnione dwa z trzech wymienionych warunków odnoszących się do wielkości przedsiębiorstwa). Dodatkowo, w przypadku dyrektora ds. eksploatacji, trzyletnie doświadczenie musi być związane z eksploatacją linii kolejowych, natomiast dyrektor ds. utrzymania musi posiadać trzyletnie doświadczenie techniczne w przedsiębiorstwie prowadzącym działalność w zakresie zarządzania infrastrukturą kolejową.

Kandydaci mogą składać swoje oferty do 25 kwietnia 2018 r. Rozmowy kwalifikacyjne będą przeprowadzane do 30 maja 2018 r. Rozpisane postępowanie nie musi oznaczać, że w kierownictwie PKP PLK nastąpią istotne zmiany, gdyż w postępowaniu mogą brać udział osoby obecnie piastujące funkcje w zarządzie. W takim przypadku Rada Nadzorcza dokona oceny działalności kandydata za cały okres zajmowania przez niego tego stanowiska.

Obecnie funkcję prezesa pełni Ireneusz Merchel. Wiceprezesem – dyrektorem ds. eksploatacji jest Marek Olkiewicz, natomiast funkcję dyrektora ds. finansowych i ekonomicznych, dyrektora ds. utrzymania infrastruktury, dyrektora ds. realizacji inwestycji i dyrektora ds. rozwoju i przygotowania inwestycji piastują odpowiednio Radosław Celiński, Antoni Jasiński, Arnold Bresch oraz Włodzimierz Żmuda.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony