Rynek Kolejowy mobile
Partnerzy serwisu:

Prace torowe pod Łowiczem. PLK poprawiają parametry linii

Martyn Janduła 09.08.2017 69

Prace torowe pod Łowiczem. PLK poprawiają parametry linii
Łowicz GłównyFot. Przemysław i Aleksandra Król, bazakolejowa.pl
Rozpoczęło się postępowanie na opracowanie i wykonanie prac na linii pomiędzy Łowiczem a Skierniewicami. Polskie Linie Kolejowe chcą poprawić parametry linii, by uzyskać na niej 160 km/h.
Przetarg dotyczy wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych na szlaku Bełchów – Łowicz Główny w ramach zadania pn.: „Prace na linii kolejowej C-E 20 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Postępowanie prowadzone jest w systemie „projektuj i buduj”, a jego wartość szacuje się na 34,89 mln zł netto.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz rewitalizacja zelektryfikowanej linii dwutorowej nr 11 Skierniewice – Łowicz Główny na odcinku od km 12,000 – 17,000. PKP Polskie Linie zaplanowały m.in. wymianę nawierzchni kolejowej wraz z korektą geometrii torów w planie i profilu w celu osiągnięcia prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych oraz nacisku 221 kN/oś. Wykonawca będzie zobowiązany także do kompleksowej rewitalizacji peronu nr 1 i 2 p.o. Bobrowniki o długości 200 m, szerokości min. 3,5 m, wysokości 0,76 m, z dojściem dostosowanym dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się za pomocą pochylni.

Prace obejmą również kompleksową wymianę konstrukcji wsporczych i nośnych sieci trakcyjnej, wymianę na nowe urządzeń srk, wymianę nawierzchni torowej wraz z rozjazdami oraz modernizacją przejazdów kolejowo-drogowych. Prace dotyczyć będą także branży elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej oraz odwodnienia. Rewitalizacją objęte będą dwa przepusty w km 14,655 i 15,726. Prace mają być prowadzone od 28 lutego 2018 roku do 30 listopada 2018 roku. Wiązać się to będzie z zamknięciami linii. Od 24 maja do 11 sierpnia, czyli łącznie przez 80 dni, tor nr 1 będzie wyłączony z ruchu. Zaś przez 70 dni, od 12 sierpnia do 20 października, zamknięty będzie tor nr 2. Pociągi towarowe w tym czasie poruszać będą się jednotorowo-dwukierunkowo, z kolei za pociągi pasażerskie uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza.

Składanie ofert trwa do 15 września 2017 roku. Oferty oceniane będą jedynie pod kątem najniższej ceny.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony