Partnerzy serwisu:

Poseł Nitras walczy o więcej wagonów gastronomicznych w PKP Intercity

Michał Szymajda 09.04.2018 155

Poseł Nitras walczy o więcej wagonów gastronomicznych w PKP Intercity
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Pochodzący z Zachodniego Pomorza, reprezentujący Platformę Obywatelską, poseł Sławomir Nitras zwrócił uwagę na coraz mniejszą liczbę pociągów wyposażonych w wagony gastronomiczne. Jego zdaniem ich brak znacząco pogarsza warunki podroży.
Poseł zwraca uwagę na to, że wagonów takich nie powinno ubywać, zwłaszcza w momencie, gdy podróż wydłuża się ze względu na remonty.

– Z racji położenia naszego miasta większość tras, które rozpoczynają się w Szczecinie są jednymi z najdłuższych w Polsce. Mamy połączenie bezpośrednie m.in. z Przemyślem, Krakowem, Lublinem, Suwałkami, Katowicami i oczywiście Warszawą. Trasy liczą od 550 do nawet 1070 kilometrów, a podróż może trwać w najdłuższych relacjach od 11 do nawet 15 godzin – pisze do Ministerstwa Infrastruktury poseł Nitras. – Z niezrozumieniem przyjmuję fakt, iż na 25 pociągów wyjeżdżających każdego dnia ze Szczecina tylko w 11 jest przewidziany wagon gastronomiczny. Jest XXI wiek i standard świadczonych usług musi być na odpowiednim poziomie – czytamy w interpelacji.

Poseł zwraca uwagę na fakt, że to, że połączenia TLK mają w nazwie „tanie”, nie oznacza, że podróżni mogą podróżować bez możliwości spożycia posiłku. – Wydaje mi się, że należy również określić maksymalną długość trasy lub maksymalny czas przejazdu, który może się odbywać bez wagonu restauracyjnego – ocenia.

Ministerstwo Infrastruktury odpowiada, że PKP Intercity wykorzystuje wszystkie dostępne do ruchu wagony gastronomiczne, ale… w najbliższym czasie przewoźnik otrzyma zwrot taboru po wykonanych naprawach i tym samym zwiększy dostępność wagonów gastronomicznych na trasie Przemyśl – Szczecin. To właśnie na tej trasie często brakuje takich pojazdów.

Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB podaje ciekawe dane dotyczące statystyki braku wagonów w składach pociągów.

W pociągach PSC w okresie styczeń–luty 2017 roku odnotowano łącznie 116 przypadków braku wagonu gastronomicznego w pociągach, w których wagon omawianego typu powinien się znajdować. Rok później sytuacja jest już znacznie lepsza. W roku 2018, w styczniu i lutym, liczba przypadków braku wagonu gastronomicznego spadła do 25, z czego 9 dotyczyło relacji do i ze Szczecina.

– Powyższe dane jednoznacznie wskazują, że podejmowane przez PKP Intercity działania przyczyniają się do znaczącego ograniczenia liczby przypadków braku wagonów gastronomicznych w składach pociągów – poinformował minister Bittel.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony