Rynek Kolejowy mobile
Partnerzy serwisu:

Porr wykona prace dla prędkości 200 km/h na CMK. PLK dopłaci

jm, Rynek Kolejowy/inf. prasowa 03.08.2017 86

Porr wykona prace dla prędkości 200 km/h na CMK. PLK dopłaci
Fot. Porr
Oferta firmy Porr została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na prace na Centralnej Magistrali Kolejowej. To ostatnie roboty do wykonania przed podniesiem prędkości do 200 km/h na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic.
Przetarg na roboty budowlane niezbędne do wykonania celem podwyższenia prędkości rozkładowej pociągów na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Idzikowice PKP PLK ogłosiła w czerwcu. Prace będa wykonywane w km 3,500 – 80,397 linii w ramach projektu pn. ,,Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II". Wykonanie prac budowlanych ma się zakończyć już w listopadzie tego roku, a umowa z wykonawcą będzie obowiązywać do 30 marca 2018 roku.

Oprócz wykonania dokumentacji dla toru o prędkości 200 km/h, wykonawca ma podbić maszynowo tory szlakowe na łącznej długości ok. 150 kilometrów toru pojedynczego oraz rozjazdy, a w wybranych miejscach uzupełnić tłuczeń, wymienić część odbojnic, urządzeń przytorowych oraz uszynić elementy infrastruktury oraz wyregulować sieć trakcyjną. Na wybranych odcinkach potrzebne będzie mechaniczne oczyszczenie podsypki czy wymiana wkładek oporowych.

Po otwarciu ofert okazało się, że kosztorys inwestora w wysokości 10 184 390 złotych netto jest zbyt niski. W przetargu wystartowały tylko dwie firmy: Porr oraz Strabag. Kryterium wyboru wykonawcy była wyłącznie cena, a Porr zaoferował korzystniejszą: 18 265 500 złotych brutto. Żeby móc zaakceptować ofertę, PLK odpowiednio podniosła budżet inwestycji. 

Po realizacji prac pociągi pasażerskie mają przyspieszyć do 200 km/h, a towarowe – do 120 km/h. Więcej o tych planach pisaliśmy tutaj.






Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony