Partnerzy serwisu:

PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]

Michał Szymajda 05.10.2017 294

arrow
arrow
PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
Zmodernizowany w ZNTK MM EN57 Fot. Przewozy Regionalne
PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
Przewozy Regionalne odebrały pierwsze zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57 z partii 36 pojazdów, które do przebudowy oddano w końcu 2016 roku. Będą obsługiwały trasy m.in. w Wielkopolsce.
– Sukcesywnie realizowany plan restrukturyzacji to również unowocześnienie naszego taboru. Zmieniamy się, ponieważ pasażerowie tego oczekują. Podnoszenie jakości oferowanych usług jest możliwe dzięki poprawie kondycji finansowej spółki i pozyskaniu środków finansowych na realizację inwestycji. Dzięki temu mamy możliwość właśnie dzisiaj oddać do dyspozycji pasażerów pierwsze z 50 nowych lub zmodernizowanych pojazdów – powiedział w Poznaniu Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych.

EN57ALc wyposażone są m.in. w klimatyzację, Wi-Fi i przewijaki dla niemowląt. Pod każdym z siedzeń znajduje się też gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Standardem w nowych lub zmodernizowanych pociągach PolRegio stają się strefy małego podróżnika, oraz malatura nowej marki konsumenckiej PolRegio. Choć prezentacja pojazdów odbywał się 5 października, EN57ALc wożą już pasażerów od kilkunastu dni.

Od 2018 tylko zmodernizowane EN57

– W umowie, którą kilka lat temu zawarliśmy, strony postanowiły, że od 2018 roku z torów na terenie województwa wielkopolskiego definitywnie znikną stare, wyeksploatowane pociągi. Cieszę się, że spółka Przewozy Regionalne wywiązuje się z tego zobowiązania i wprowadza do obiegu całkowicie zmodernizowane pociągi. Jestem przekonany, że będą dobrze służyły podróżnym – powiedział obecny podczas prezentacji Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

– Przekazanie do eksploatacji EN57ALc to duża satysfakcja. Zmodernizowane pojazdy wyposażone m.in. w nowoczesny napęd, silniki asynchroniczne, klimatyzację, wygodne fotele, jak również systemy informacji pasażerskiej i monitoringu znacząco poprawią komfort i bezpieczeństwo podróżnych oraz obsługi. Przewozy Regionalne to wymagający klient, stawiający na jakość swojej floty. Tym bardziej cieszę się, że przekazujemy przewoźnikowi nowoczesny pojazd, życząc mu samych zadowolonych pasażerów – powiedział Jacek Bilski, członek zarządu, p.o. dyrektor generalny ZNTK Mińsk Mazowiecki.

W ostatnim czasie na trasie Poznań – Leszno wprowadzono atrakcyjną ofertę „Połączenie w dobrej cenie”. W obrębie Aglomeracji Poznańskiej rozszerzono zasięg oferty „Bus-Tramwaj-Kolej”.

8,5 mln zł za pojazd

Wartość kontraktu na modernizację 36 pojazdów to 251 mln zł. Oznacza to, że koszt jednostkowy naprawy pociągu oscyluje w granicach 8,5 mln zł. brutto. To dość niewiele w stosunku do innych modernizacji wykonywanych w kraju, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę wysoki standard wyposażenia pojazdu. Trzeba jednak zaznaczyć, że PolRegio to jeden z ostatnich klientów na tego typu prace. 

W tym roku PolRegio rozpoczęły też testy dwóch EN57 zmodernizowanych przed rokiem w FPS H. Cegielski. Także one jeżdżą w Wielkopolsce. Do nich dołączy kilkanaście kolejnych pojazdów tego typu, o czym piszemy tutaj.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony