Partnerzy serwisu:

Pociągi nocne będą obsługiwane także przez Flirty

Kasper Fiszer 22.03.2018 376

Pociągi nocne będą obsługiwane także przez Flirty
Jednostka Stadler Flirtfot. Kasper Fiszer
Nowy roczny rozkład jazdy przyniesie najprawdopodobniej kilka istotnych zmian w układzie pociągów nocnych. Więcej kursów obsługiwanych będzie jednostkami elektrycznymi, z rozkładu wypadnie IC „Pogoria”, a pojawi się IC „Metropol”.
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało nas o zaplanowanej na wchodzący w życie w grudniu tego roku kolejny roczny rozkład jazdy. Najważniejszą zmianą w stosunku do obecnego układu wydaje się zwiększenie liczby połączeń obsługiwanych jednostkami elektrycznymi, a nie klasycznymi składami wagonowymi. Resort zaznacza przy tym, że lista połączeń wraz planowaną obsługą taborową nie jest jeszcze ostateczna. – Finalne decyzje będą podejmowane na etapie konstrukcji rozkładu jazdy – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy resortu.

Dartem do Szklarskiej Poręby, Flirtem do Krakowa, Gdyni i Szczecina

Jednostki Pesa Dart mają nadal obsługiwać całoroczne połączenie „Karkonosze” z Białegostoku do Jeleniej Góry. W sezonie letnim i zimowym, a także w długie weekendy trasa tego pociągu ma być wydłużana do Szklarskiej Poręby Górnej. Zespoły trakcyjne tego typu nie pojadą natomiast najprawdopodoniej z Gdyni Głównej przez Łódź do Katowic jako pociąg „Pogoria”. Kurs ten w ogóle nie znalazł się bowiem w przygotowanym przez MI zestawieniu.

Na dwie pary połączeń wystawiane mają być natomiast pojazdy Stadler Flirt. Nocą podróżni pojadą nimi z Gdyni Głównej do Krakowa Głównego (IC „Ustronie”) i z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego (IC „Uznam”). Oba te połączenia mają być obsługiwane codziennie. Skierowanie do Szczecina jednostek elektrycznych będzie wiązać się także z niedołączaniem do IC „Uznam” wagonów komunikacji bezpośredniej (dziś do Gorzowa Wiekopolskiego i do Świnoujścia).

Nowy pociąg do Czech i Niemiec?

Listę krajowych pociągów całorocznych zamykają wagonowe IC „Przemyślanin” i TLK „Rozewie”. Ten pierwszy pojedzie w podstawowej relacji Szczecin Główny – Przemyśl Główny. W wakacje oraz wybrane dni w maju i czerwcu skład będzie odjeżdżał ze Świnoujścia, a w weekendy oraz w wakacje i kilka innych terminów uruchomiona będzie grupa wagonów bezpośrednich do Zagórza wyłączana w Rzeszowie. Ten drugi pojedzie w relacji Bielsko-Biała Główna – Gdynia Główna. Przygotowany przez MI wykaz nie precyzuje, przez jakie miejscowości przebiegać będzie jego trasa.

W relacjach międzynarodowych na terenie Polski nocą kursować mają dwa całoroczne pociągi objęte umową MI z PKP Intercity: „Chopin” (odc. krajowy Warszawa Wschodnia – Zebrzydowice) oraz nowy w porównaniu do obecnego układu „Metropol” (Chałupki – Rzepin). Oba kursy realizowane będą codziennie w ramach kategorii InterCity.

„Karpaty” nie będą pociągiem codziennym

Szereg dodatkowych połączeń zaplanowano na sezon letni. Mają być to TLK „Cypel” z Krakowa Głównego do Gdyni Głównej i Helu, TLK „Korsarz” z Krakowa Głównego do Kołobrzegu i Łeby, TLK „Mierzeja” z Lublina do Gdyni Głównej i Helu, TLK „Podhalanin” z Zakopanego do Szczecina Głównego i TLK „Wydmy” z Chałupek do Gdyni Głównej i Helu (można przypuszczać, że pociąg uruchomiony będzie w wydłużonej relacji z czeskiego Bogumina).

Dwa kolejne kursy – TLK „Wolin” z Krakowa Głównego do Świnoujścia i TLK „Pirat” z Bielska-Białej Głównej do Kołobrzegu – rzecznik MI opisał jako zawieszone. Interesującą kwestią są także planowane wstępnie terminy kursowania pociągu TLK „Karpaty” z Gdyni Głównej do Zakopanego. Pociąg ma być bowiem uruchamiany w terminach do 24 lutego, następnie w okresie wakacji, a potem od 9 listopada. Ma to być związane z robotami na liniach nr 97 i 99.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony