Partnerzy serwisu:

PLK: Polepszymy warunki wymiany handlowej z Białorusią

inf. prasowa 07.04.2018 30

PLK: Polepszymy warunki wymiany handlowej z Białorusią
Fot. PKP PLK
Sprawniejszy przewóz towarów w rejonie przejścia granicznego w Siemianówce, wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo–drogowych chce uzyskać PKP PLK na towarowych liniach od granicy do Chryzanowa (Zabłotczyzny) i Hajnówki. Wartość ogłoszonego przetargu na poprawę stanu linii kolejowych na wschodniej granicy to 132 mln zł brutto.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację linii Chryzanów (Zabłotczyzna) – granica państwa (nr 59) oraz remont torów na stacji Siemianówka i zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na trasie Hajnówka – Siemianówka (nr 31). "Rynek Kolejowy" opisał założenia projektu w tekście "Naprawa szerokotorowej linii na Białoruś razem z przejściem granicznym", teraz PKP PLK opisuje w jakim celu i jak przeprowadzi inwestycję przy granicy z Białorusią.

Sprawniejszy przewóz towarów od granicy do Chryzanowa (Zabłotczyzny)

Rewitalizacja linii szerokotorowej obejmie kompleksową wymianę ponad 20 km toru i rozjazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zwiększą poziom bezpieczeństwa przewozu ładunków oraz przepustowość linii. Nastawnia na stacji Siemianówka zostanie przebudowana i wyposażona w nowoczesne urządzenia komputerowe. Zapewnią one bezpieczną i sprawną jazdę pociągów w rejonie przygranicznym. W ramach inwestycji PLK wyremontują 13 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów m.in. na rzece Narewce. Na 13 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniona zostanie nawierzchnia drogowa, co dodatkowo wpłynie na poprawę poziomu bezpieczeństwa.

Wzmocnione obiekty inżynieryjne oraz nowy tor pozwolą na przejazd cięższych składów towarowych (o nacisku min. 245 kN/oś) z prędkością 60 km/h. Wyższa przepustowość linii ułatwi przejazd większej liczby pociągów. Inwestycja będzie realizowane w formule „projektuj i buduj”.

Roboty budowlane zaplanowano na lata 2018 – 2020. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 59 na odcinku granica państwa – Chryzanów (S)” będzie współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego i Funduszu Kolejowego oraz ze środków budżetowych. Inwestycja jest szacowana na 100 mln zł netto.

Większe możliwości linii Hajnówka – Siemianówka

PLK zaplanowały remont torów na stacji Siemianówka, który poprawi obsługę pociągów przewożących towary z punktu przeładunkowego w Siemianówce do innych regionów. Na stacji Siemianówka zaplanowano wymianę ok. 5 km torów. Na trasie do Hajnówki wybudowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja pozwoli na zwiększenie przepustowości linii (nr 31) na odc. Siemianówka – Hajnówka, czyli bezpieczny przejazd większej liczby pociągów.

Projekt „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Siemianówka – Swisłocz” zostanie zrealizowany w ramach szerszego projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach przejść granicznych, w tym toru szerokiego”. Wartość prac oszacowano na 32 mln zł netto. Będą realizowane ze środków budżetowych w latach 2018 – 2022. Inwestycja pomoże gospodarce Podlasia. Dzięki bardziej konkurencyjnym przewozom ładunków po torach, będzie mniej tirów na drogach – to korzystne dla środowiska naturalnego.

Inwestycje PLK przy wschodniej granicy

Poprawa jakości przewozu towarów koleją to jeden z celów Krajowego Programu Kolejowego. PLK w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach przejść granicznych, w tym toru szerokiego” zrealizują prace na ośmiu przejściach granicznych. W ubiegłym roku prowadzono prace na szerokotorowych szlakach w rejonie przejścia w Terespolu. Tory zostały dostosowane do przyjmowania dłuższych i cięższych składów. Od 2017 r. trwają prace na przejściu w Medyce. Warunki przewozów poprawi wymiana i wydłużenie dwóch torów do długości 1050 m, wymiana rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sieci trakcyjnej oraz rewitalizacja obiektów inżynieryjnych.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony