Partnerzy serwisu:

PLK podpisuję umowę na projekt modernizacji linii 8 w Świętokrzyskiem

inf. prasowa PKP PLK 06.10.2017 64

PLK podpisuję umowę na projekt modernizacji linii 8 w Świętokrzyskiem
Peron stacji kolejowej w KielcachFot. PKP PLK
PKP PLK podpisały umowę za blisko 14 mln zł na przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji linii Skarżysko-Kamienna – Kielce –Kozłów.
Modernizacja linii kolejowej nr 8 na trasie Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów zwiększy możliwości przewozów kolejowych. Podróżni skorzystają z nowych, lepiej wyposażonych peronów, a dzięki podniesieniu prędkości, skróci się czas podróży pociągami.

– Projekty realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Krajowego Pro-gramu Kolejowego tworzą dobre możliwości komunikacyjne między regionami i w aglomeracjach. Modernizacja trasy ze Skarżyska-Kamiennej do Kielc i Kozłowa to jedna z inwestycji, które lepiej połączą Polskę i pozwolą mieszkańcom mniejszych miejscowości sprawniej dojechać do miast wojewódzkich – powiedział Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PKP PLK.

Remonty peronów

Inwestycja na linii Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów oznacza przebudowę peronów na 23 stacjach i przystankach m.in. w Suchedniowie, Kielcach, Wolicy i Kozłowie. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb podróżnych o ograniczonej mobilności. Na stacjach i przystankach zamontowane będą nowe wiaty, ławki, gabloty z informacją o rozkładzie jazdy oraz funkcjonalne oświetlenie. Bezpieczne przemieszczanie się po peronach zapewni antypoślizgowa nawierzchnia.

Na stacji w Kielcach, przebudowane zostaną trzy perony i przejście podziemne. W Suchedniowie, Jędrzejowie i Kozłowie powstaną nowe przejścia tunelowe. Wyremontowane zostaną kładki w Łącznej i Sędziszowie oraz przejścia pod torami  w Kielcach i Sitkówce Nowiny.

Będzie szybciej

Prace obejmą 118 km linii kolejowej i sieć trakcyjną. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągów ze Skarżyska-Kamiennej do Kozłowa oraz w relacjach dalekobieżnych: do Krakowa i Warszawy.

Wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym, poprawa stanu obiektów inżynieryjnych i prace na przejazdach kolejowo – drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Szczegółowy zakres prac określi dokumentacja projektowa.

Wartość umowy na dokumentację projektową to 13,8 mln zł netto. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Idom Inżynieria Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. – Lider, IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A. oraz BBF Sp. z o.o. Finansowanie inwestycji przewidziano z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2020-2022.

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony