Partnerzy serwisu:

PLK ogłaszają przetarg na rewitalizację linii 285 ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju

Michał Szymajda 13.03.2018 674

PLK ogłaszają przetarg na rewitalizację linii 285 ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju
Wiadukt w Zagórzu Śląskimfot. Mszeptycki Domena publiczna/wikipedia
PKP przywróci do działania jedną z bardziej malowniczych linii górskich w Polsce. W 2021 roku pociągi osobowe mają wrócić na linię 285 na odcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój. PKP PLK ogłosiła właśnie przetarg w trybie „zaprojektuj i buduj”.
Prace studialne nad linią są już niemal zakończone, dlatego czas na stworzenie projektu kompleksowej naprawy i samą naprawę. Obecnie na większej części odcinka – ze Świdnicy Kraszowic do Jedliny-Zdroju kursują wyłącznie drezyniarze.

Nowe tory, nowe urządzenia srk, odbudowane przejazdy

Wykonawca stworzy projekt budowlany, uzyska potrzebne pozwolenia i decyzje do rozpoczęcia prac oraz je wykona. Pracom odtworzeniowym podlegać będzie nawierzchnia i podtorze (kompleksowa wymiana szyn, podkładów i podsypki) oraz urządzenia sterowania ruchem (nowe urządzenia srk będą zdalnie sterowanie ze stacji Świdnica Kraszowice lub ze stacji Jedlina-Zdrój, zabudowane zostaną urządzenia jednoodstępowej półsamoczynnej komputerowej blokady liniowej z licznikową kontrolą niezajętości na szlakach). W najbardziej newralgicznych miejscach linii prędkość pociągów nie powinna spadać poniżej 40 km/h. Odbudowane mają zostać przejazdy kolejowo-drogowe na trasie, naprawione obiekty inżynieryjne na całym ponad 20-kilometrowym odcinku.

Pojawią się nowe perony

Wymiana nawierzchni torowej ma pozwolić uzyskać na całym odcinku linii kolejowej nacisk na oś w wielkości 177 kN. Przebudowane zostaną przystanki osobowe w miejscowościach: Bystrzyca Góra, Lubachów, Zagórze Śląskie, Jugowice. Zlikwidowany zostanie przystanek Bystrzyca Dolna, nowy p.o. powstanie natomiast w Burkatowie. Nowy przystanek powstanie też przy nowym centrum przesiadkowym w Jedlinie-Zdroju, przebudowie ulegnie też obecnie istniejąca stacja Jedlina-Zdrój, gdzie możliwa ma być zmiana czoła pociągu. Przystanki i stacje mają zostać podwyższone do 75 cm ponad główkę szyny. Zostaną wyposażone w małą architekturę, taką jak ławki, tablice informacyjne czy stojaki na rowery.

Oferty w przetargu będą oceniane z uwzględnieniem kryterium ceny (90%) i terminu realizacji (10%). Wartość inwestycji wstępnie oszacowano na 89,8 mln zł. Oferty można składać do 20 kwietnia, a prace mają zostać zakończone w końcu 2020 roku.

Prace mają zostać wykonane z pieniędzy RPO Województwa Dolnośląskiego, przeznaczonych na zadanie "Zintegrowane inwestycje aglomeracji wałbrzyskiej".

Modernizacji doczeka się z kolei odcinek linii 285 z Wrocławia do Świdnicy. O tym i o innych dolnośląskich projektach dotyczących odtworzenia przewozów pasażerskich na zamkniętych lub zaniedbanych liniach piszemy tutaj.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony