Partnerzy serwisu:

PKP Intercity: Sprawnych 16 z 20 Pendolino. To wystarcza

Witold Urbanowicz 06.10.2017 213

PKP Intercity: Sprawnych 16 z 20 Pendolino. To wystarcza
ED 250Fot. PKP Intercity
Po zeszłotygodniowym wypadku Pendolino, do którego doszło na przejeździe kolejowo-drogowym w Nowym Dworze Mazowieckim, PKP Intercity ma 16 sprawnych składów Pendolino. Na razie nie wiadomo, kiedy uszkodzony pojazd wróci do ruchu. Jak zapewnia spółka, taka liczba składów wystarcza do realizacji rozkładu jazdy. Mimo to jednak pasażerowie muszą liczyć się z możliwością przejazdu składem zastępczym.
Pod koniec września na przejeździe kolejowo-drogowym w Nowym Dworze Mazowieckim doszło do zderzenia składu Pendolino z autobusem lotniskowym Arrivy, jeżdżącym na zlecenie Kolei Mazowieckich. Do wypadku doprowadził kierowca autobusu, który zignorował sygnalizację przejazdową.

Pociąg, który uczestniczył w wypadku, pozostaje wyłączony z ruchu. – Pojazd ED250, który brał udział w zdarzeniu na przejeździe pod Modlinem, znajduje się obecnie na warszawskim Grochowie, gdzie dokonano wstępnych oględzin składu. W tej chwili jeszcze trwa ocena szkód i rozmiaru koniecznych napraw – informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

To już drugi skład „unieruchomiony” przez wypadek. – Obecnie PKP Intercity posiada dostępnych 16 składów Pendolino. Z 20 pociągów dwa znajdują się w naprawach powypadkowych, jeden przechodzi dłuższy przegląd poziomu P4, zaś kolejny – poziomu P1 – informuje Serbeńska. Do poprzedniego wypadku doszło w kwietniu na jednotorowym odcinku między Opolem a Częstochową.

"Nie ma zagrożenia dla realizacji połączeń". Czy rzeczywiście?

PKP Intercity zapewnia, że nie ma zagrożenia dla realizacji zaplanowanych połączeń z wykorzystaniem składów Pendolino. – Zrealizowanie projektowych tras Pendolino, zgodnie z obecnym rozkładem jazdy, wymaga zapewnienia 16 pojazdów – mówi Agnieszka Serbeńska. – Od poniedziałku do piątku uruchamianych jest 38 pociągów obsługiwanych przez Pendolino, a w weekendy – 36. W zależności od obiegu Pendolino obsługuje więcej niż jeden kurs – wyjaśnia rzeczniczka.

Jak więc wynika z zapewnień PKP Intercity, liczba sprawnych składów jest wystarczająca, ale na styk. Pociągi EIP do lub z Jeleniej Góry 1, 2, 3, 6 i 7 października są zastępowane składami wagonowymi. Natomiast 5 października nie pojechało Pendolino do Wrocławia. – W przypadku powstania usterek, eliminujących z ruchu jeden z dostępnych pojazdów, na czas ich usunięcia wykorzystywany jest skład zastępczy. Przyczyną więc tego, że relację do Jeleniej Góry obsługuje skład zastępczy, jest właśnie potrzeba likwidacji usterki w jednym z pojazdów Pendolino – informuje Serbeńska.

Można liczyć na zwrot części kosztów

Pasażerowie składu zastępczego mogą ubiegać się o zwrot kosztów. – W zestawieniu takich składów znajduje się jeden wagon klasy pierwszej, wagon gastronomiczny, wagony klasy drugiej oraz wagon przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Pasażerowie mogą liczyć na zwrot różnicy w cenie biletów normalnych między składem Express InterCity Premium a Express InterCity. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu – mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik przewoźnika. Jak zaznacza, odwołania są rozpatrywane indywidualnie.





VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony