Rynek Kolejowy mobile
Partnerzy serwisu:

PKP IC posyła lokomotywy manewrowe na modernizację

Martyn Janduła 11.08.2017 65

PKP IC posyła lokomotywy manewrowe na modernizację
Fot. Miłosz Pakulski, SM42.pl
PKP Intercity rozpisało przetarg, w którym poszukuje wykonawcy do przeprowadzenia prac P5 wraz z modernizacją dla 9 lokomotyw manewrowych SM42. Zamówienie zawiera prawo opcji i może być zwiększone o kolejne 4 pojazdy.
Wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją 9 lokomotyw spalinowych serii SM42 jest przedmiotem kolejnego przetargu PKP Intercity. W zapisach zamówienia zapisano również przeszkolenie osób w zakresie ich obsługi, a także dostawę wyprawki. Ponadto zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonaną naprawę wraz z modernizacją, a także rękojmi przez okres minimum 36 miesięcy. Zamawiający przewiduje również zastosowanie prawa opcji i zwiększenie zamówienia o nie więcej niż 4 lokomotywy serii SM42. Naprawa wraz z modernizacją każdej lokomotywy, jak zaznacza zamawiający, nie będzie mogła trwać dłużej niż 90 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowić będzie pierwszy pojazd, na wykonanie modernizacji którego PKP Intercity daje 280 dni kalendarzowych. Całość zamówienia ma się zamknąć w ciągu 24 miesięcy.

Wadium w przetargu wynosi 819 tys. zł, a o kontrakt mogą starać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat należycie wykonali naprawę lub dostawy nie mniej niż trzech lokomotyw spalinowych. Oferty oceniane będą pod kątem ceny za wykonanie naprawy wraz z modernizacją jednej lokomotywy, co stanowić będzie aż 70% oceny przetargowej. Za termin gwarancji i rękojmi za wykonaną naprawę wraz z modernizacją oferent otrzyma 25%, a 5% za deklarowany współczynnik dostępności pojazdu. Listę oferentów powinniśmy poznać 26 września 2017 roku.

Ostatni kontrakt, w którym PKP Intercity posłało do modernizacji 20 lokomotyw spalinowych serii SM42, trafił do firmy Newag. Modernizacja jednostek objęła wtedy zabudowę całkowicie nowego nadwozia. Ze starego pojazdu pozostała tylko ostoja, wózki i zbiorniki paliwa. Wyposażono go w nowoczesny system hamulcowy ze sprężarką śrubową i sprężynowym hamulcem postojowym oraz specjalne zderzaki z funkcją „crash”, pochłaniające energię zderzeniową. Lokomotywa posiada również mikroprocesorowy układ sterowania, układ elektronicznego pomiaru paliwa, system przeciwpożarowy, układ GPS, nowoczesny rejestrator jazdy oraz monitoring z rejestracją szlaku. W pojeździe zastosowano również nowoczesną, klimatyzowaną kabinę maszynisty z dwoma ergonomicznymi pulpitami sterowniczymi oraz częścią socjalną.

W przypadku obecnego przetargu, którego ukazała się specyfikacja istotnych warunków zamówienia, wynika zamawiający również wymaga całkowicie nowego nadwozia lokomotywy, zabudowy nowych dwóch agregatów prądotwórczych i dwóch kompletów urządzeń pomocniczych, w kontenerach, we wspólnej zwartej konstrukcji, umieszczonych po obydwóch stronach kabiny lokomotywy. Prace obejmą także wymianę silnika spalinowego a8C22 na dwa nowe silniki spalinowe, wymianę prądnicy prądu stałego LSPa-740 na dwie prądnice synchroniczne prądu przemiennego z prostownikami. W pojeździe zamontowane zostaną także urządzenia do zasilania pociągu w energię elektryczną. Zamawiający wymaga wymiany silników prądu stałego na dwa silniki prądu przemiennego. Kompleksową modernizację przejdzie także kabina maszynisty, w której wykonawca zabuduje dwa pulpity. Pojazd wyposażony zostanie także w system monitoringu wizyjnego zapewniającego obserwację szlaku i obrazy wyświetlane na sygnalizatorach z funkcją audio rozmów prowadzonych w kabinie maszynisty.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony