Rynek Kolejowy mobile
Partnerzy serwisu:

PGE zleca rekonstrukcję czterech lokomotyw spalinowych 6D

Martyn Janduła 11.09.2017 80

PGE zleca rekonstrukcję czterech lokomotyw spalinowych 6D
fot. Newag
PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna ogłosiło przetarg na wykonanie rekonstrukcji czterech lokomotyw 6D serii SM42. Odświeżone pojazdy trafią do oddziału elektrowni w Opolu. Będzie to kolejna rekonstrukcja połączona z drobną modernizacją, którą zleca PGE.
Przedmiotem zamówienia PGE GiEK jest usługa rekonstrukcji czterech lokomotyw spalinowych typu 6D (serii SM42) dla oddziału Elektrownia Opole. Lokomotywy te były produkowane w latach 1966-1992 bez żadnych zasadniczych zmian konstrukcyjnych w oparciu o technologie z połowy lat 60-tych. Zamawiający wyjaśnia, że pojazdy te są już przestarzałe z technicznego punktu widzenia. Wiele ich parametrów i wskaźników znacznie odbiega od wielkości uzyskiwanych we współczesnych rozwiązaniach, dotyczy to w szczególności silnika spalinowego, kabiny maszynisty i napędów pomocniczych.

PGE chciałoby przede wszystkim ograniczyć rosnące koszty utrzymania lokomotyw serii SM42 w eksploatacji, zmniejszyć ujemne oddziaływanie na środowisko oraz poprawić warunki pracy maszynisty poprzez wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych podwyższających poziom bezpieczeństwa podczas obsługi lokomotywy. Celem jest także zmniejszenie ryzyka awarii.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jedno zadanie polegające na rekonstrukcji lokomotywy spalinowej typu 6D serii SM42. Jak zaznacza zamawiający, w zakresie rekonstrukcji lokomotywy znalazły się m.in. takie prace jak zastąpienie istniejącego silnika spalinowego a8c22, nowoczesnym silnikiem spalinowym spełniającym co najmniej normę emisji spalin STAGE III A o mocy co najmniej 650KW oraz kompleksowa modernizacja kabiny maszynisty, w tym zabudowa dwóch pulpitów sterowniczych oraz zabudowa wejścia do kabiny z pomostów bocznych lokomotywy.

O wyborze oferty decyduje wyłącznie cena. Czas przeznaczony na wykonanie zadania to 17 miesięcy. Listę oferentów powinniśmy poznać 18 października. Wadium w tym zamówieniu wynosi 300 tys. zł.

Już wcześniej PGE zlecała prace dotyczące modernizacji lokomotyw SM42. Kontrakt na trzy sztuki lokomotyw serii 6Dg trafił do Newagu. Wartość zamówienia z 2014 roku to 8,91 mln zł netto. Gotowe lokomotywy trafiły do oddziału Elektrownia Turów w 2016 roku. W nowej 6Dg zmieniono reflektory czołowe oraz poręcze zewnętrzne. Zmianie uległa również zabudowa drzwi do przedziałów maszynowych i elektrycznych. Lokomotywa wyposażona została w sterowanie radiowe oraz zautomatyzowany sprzęg śrubowy typu ZSŚ 2006. W związku ze szczególnie rygory-stycznymi wymaganiami zamawiającego dotyczącymi emisji hałasu, w lokomotywie zastosowano specjalne, dodatkowe elementy i układy wyciszające jej pracę.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony