Partnerzy serwisu:

Ostatnia umowa na modernizację E20 podpisana

jm / mj 18.04.2017 30

arrow
arrow
Ostatnia umowa na modernizację E20 podpisana
Łowicz Fot. PKP PLK
Ostatnia umowa na modernizację E20 podpisana
Ostatnia umowa na modernizację E20 podpisana
Ostatnia umowa na modernizację E20 podpisana
Dziś (18 kwietnia) w Łowiczu PKP PLK podpisały z Trakcją PRKiI umowę na modernizację ostatniego odcinka linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem.
Postępowanie na wykonanie prac na odcinku linii E20 pomiędzy Żychlinem a Sochaczewem (LCS Łowicz) wygrało konsorcjum z Trakcją PRKiI jako liderem. Dziś w urzędzie miasta w Łowiczu podpisano umowę na wykonanie prac o wartości 428 milionów złotych brutto. Prace mają zacząć się już w czerwcu tego roku i potrwać do października 2020 roku. Linia kolejowa Warszawa – Poznań nie zostanie zamknięta na tym odcinku – przez cały okres utrzymywany będzie ruch jednotorowy.

– Podpisanie umowy na modernizację około pięćdziesięciokilometrowego odcinka ważnej części międzynarodowego korytarza transportowego pozwoli zamknąć projekt, który PLK rozpoczęła dwadzieścia lat temu – powiedział członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch.

Modernizacja obejmie 86 kilometrów torów i cztery mosty. Wykonawca wymieni też 147 kilometrów sieci trakcyjnej, zamontuje 50 nowoczesnych rozjazdów i zmodernizuje 17 przejazdów kolejowo-drogowych. W Łowiczu powstanie Lokalne Centrum Sterowania ruchem pociągów.


Mat. PKP PLK

O kontrakcie na LCS Konin pisaliśmy w tym miejscu. Z kolei o kontrakcie na LCS Kutno – tutaj.

Większa przepustowość, dłuższe pociągi

Jak zapewnia PKP PLK, dzięki inwestycji wzrośnie przepustowość linii (mierzona liczbą pociągów na dobę). Nowy układ zasilania ma zapewnić moc rzędu 6 MW, co także pozwoli skrócić czas przejazdu. O szczegółach prac, w rozbiciu na konkretne stacje, piszemy tutaj.

Po modernizacji najszybsze pociągi przejadą przez stację Łowicz z prędkością 130 km/h. Bardzo ważne będzie też dostosowanie całej trasy do przejazdu dłuższych pociągów towarowych – będą one mogły osiągnąć długość 750 metrów.

Zmiany obejmą też stacje i przystanki

Dzięki inwestycji podwyższone zostaną perony na stacji Łowicz oraz na przystankach Leonów i Mysłaków. W Łowiczu wiadukt kolejowy zastąpi przejazd kolejowo-drogowy, co poprawi zarówno ruch kołowy w mieście, jak i bezpieczeństwo ruchu pociągów. Długość obiektu z drogami dojazdowymi wyniesie 400 metrów, znajdzie się na nim też droga rowerowa.

Na peronach PLK obiecuje lepsze oświetlenie, nowe ławki, system informacji pasażerskiej oraz nowe przejście podziemne z windami, które zastąpi kładkę. Na przystankach i stacjach staną też nowe wiaty.

Komunikacja zastępcza


Prace niestety spowodują, że część linii E20 zostanie zamknięta. Od czerwca 2017 r. do lipca 2018 r. zamknięty zostanie 60 km odcinek Podstolice – Konin. Od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. zamknięty będzie 40 km odcinek między Koninem a Barłogami. Na odcinku Swarzędz – Podstolice roboty będą wykonywane w jednym torze. Ruch pociągów będzie wówczas prowadzony drugim torem.

W przypadku zamkniętych odcinków,  pociągi dalekobieżne zostaną skierowane na objazdy. Z kolei mieszkańcy aglomeracji poznańskiej będą musieli skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Koleje Wielkopolskie już prowadzą przetarg mający wyłonić przewoźnika. Zadbano również, by pasażerowie mieli do dyspozycji autobusy niskopodłogowe, a w dużej części z nich znalazło się miejsce dla osoby niepełnosprawnej na wózku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony