Nowy Traxx Bombardiera

lp/Bombardier, 11 maja 2011 11.05.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2011-05-11 10:38:45 Autor: Kolejarz z USA
---.dsl.emhril.sbcglobal.net
Nie ma takich lokomotyw w Bombardier ALP 45 Dual Power na rynku północnoamerykańskim. Są produkowane w USA już na potęgę w tym roku, do nas przyszło już 63 sztuki od stycznia 2011 i na nich jeżdżę, ale to Bombardier ALP-46a, a dokładniej ALP-46A’s

2011-05-11 10:50:43 Autor: Kolejarz z USA
---.dsl.emhril.sbcglobal.net
Ech sorry! pomyliłem nazwę, są Bombardier ALP-45DP, używane w NJ Transit AMT, ale dopiero zaczęli je produkować, tak ze jeszcze do popularności daleko. Z tego co wiem jest już około 15-20 sztuk, Dopiero jada Goście z zakładach z produkcja. Ja je nigdy nie widziałem, bez druta nie jeżdżę.
2011-05-11 11:11:51 Autor: dress
---.internetdsl.tpnet.pl
@ Kolejarz z USA: Wyprodukowanych jest dopiero 10 pudeł ALP-45DP (11-te w trakcie budowy), więc gotowych lokomotyw jest mniej.
2011-05-11 11:36:20 Autor: Kolejarz z USA
---.dsl.emhril.sbcglobal.net
@dress

No własnie. Wiec jak mogą być popularne na rynku północnoamerykańskim, kiedy ich prawie jeszcze nie ma.

2011-05-11 11:42:00 Autor: DarekP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jaką moc ma jednostka spalinowa?
2011-05-11 13:39:41 Autor: Andy z Berlina
---.dip0.t-ipconnect.de
> \"Jaką moc ma jednostka spalinowa\"

Mowi sie, ze okolo 200 kW.

2011-05-11 16:52:12 Autor: Andy McKee
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jaki nacisk na oś? 100ton?
2011-05-11 20:22:05 Autor: zorientowany
---.adsl.inetia.pl
No tak - Kolejarz z Ameryki nie wie nawet czym jeździ - Trabantem czy Wartburgiem ?
2011-05-11 20:37:00 Autor: dress
---.215.200.89.otvk.pl
@ Andy McKee: Jeśli masz na myśli ALP 45 DP to nacisk wynosi 32,75t/oś.
Mała poprawka. W produkcji jest 15-te pudło.
2011-05-11 23:45:10 Autor: DarekP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tyle tylko, że ALP 45DP ma 4MW pod prądem i ponad 3MW w dieslu.
Wersja europejska ma zdecydowanie mniejszego diesla.
2011-05-12 08:50:08 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
@DarekP: właśnie w tym sęk. Bombardier twierdzi,że owszem: \"Silnik ten umożliwia manewry lokomotyw np. na bocznicach, dzięki czemu nie ma konieczności podczepiania do lokomotywy elektrycznej pojazdu spalinowego, który umożliwiłby manewry\".

Ano właśnie,manewry. Czyli na nasze warunki: brutto z węglem przez całą Polskę pod drutem do Gdyni,to tak; ale już żeby jakoś podpełznąć z tym do portu pod statek,to jest za słaba. A żeby pociągnąć brutto od Śląska przez Węglówkę do Gdyni... to już niestety trzeba by ściagnąć coś jak ALP 45DP tylko na 3 kV DC :(
2011-05-12 09:32:50 Autor: DarekP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skład może przytargać pod drutem, a do portu może go wstawić w kawałkach. Trzeba przekalkulować, co wyjdzie taniej, czy dodatkowa spalinówka, czy te kilka manewrów więcej.
Może Lotos będzie testował tego TRAXX, to zobaczymy jak to wyjdzie.
ALP przy tym nacisku na oś zapadłby się u nas w ziemię ;) 20 ton to czasem za dużo, a ponad 30t?
2011-05-12 11:03:22 Autor: CenTraX!
---.strong-pc.com
Skąd bierzecie takie fotografie ??? Jeśli to oficjalny tekst Bombardiera to gdzie jakaś normalna fotka reklamowa ? Przecież ta była chyba zrobiona komórką ...
2011-05-12 12:59:13 Autor: jar-ex
---.internetdsl.tpnet.pl
Ten pomysł już dawno był omawiany na Polskim rynku podczas kilku konferencji dotyczących kolei. Zainteresowanie było tylko ze strony przewoźników prywatnych m.in. dawnego PTKiGK Rybnik, PolMiedźTrans\'u no i LOTOS\"u. PKP CARGO nie jest zainteresowane takimi pojazdami.
2011-05-12 14:42:43 Autor: przewoz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zdjęcie oficjalne - Bombardiera. Takie obiegło świat (póki co każda informacja o tej lokomotywie jest ilustrowana tą samą fotografią).

Ciekawe ile będzie ważyć ta maszyna. Obawiam się, że po wstawieniu silnika spalinowego, który zdolny by był do produkcji energii do manewrowania całego składu skład taki mógłby wjechać na mało którą bocznicę... chyba że zmniejszymy jego masę, a więc i moc zapewne też.
2011-05-12 22:34:32 Autor: mitasubiszi
---.internetdsl.tpnet.pl
A czy można tak: spalinowy Traxx+ elektryczny Traxx połączone jak ET41, możliwość sterowania kompletem z obu kabin ? Wówczas naciski na oś realne, moc części elektr. i spalinowej realna.
2011-05-13 18:56:14 Autor: seth86
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@mitasubiszi taki pojazd trakcyjny juz jest, był prezentowany na InnoTransie w zeszłym roku. Producent Bombardier niestety nazwy teraz sobie nie przypomne.
2011-05-13 22:11:23 Autor: mitasubiszi
---.internetdsl.tpnet.pl
->seth86
Jak sobie przypomnisz to koniecznie napisz. Pozdr.
2011-05-17 07:24:43 Autor: emeryt
---.abp.pl
Cargo posiada dużą ilość SM-42 więc nie potrzebuję tego typu lokomotywy kosztującą masę pieniędzy.Tak czy owak przy przewozie dużej masy towarowej trzeba posiadać lokomotywy manewrowe plus drużyny manewrowe
2011-06-21 04:32:38 Autor: n2
---.19.165.15.osk.enformatic.pl
W takiej lokomotywie można zastosować silnik o większej prędkości obrotowej a zatem lżejszy i mniejszy. Przy jeździe na krótkich odcinkach zużycie paliwa i długie przebiegi międzyremontowe nie są takie ważne.
Zobacz też