Rynek Kolejowy mobile
Partnerzy serwisu:

Nieco szybciej pociągiem między Warszawą a Poznaniem

Michał Szymajda 05.10.2017 123

Nieco szybciej pociągiem między Warszawą a Poznaniem
Stacja Poznań GłównyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP PLK udało się skrócić czas przejazdu większości pociągów kursujących pomiędzy Warszawą a Poznaniem trasą objazdową. Prawdopodobnie od grudnia niedogodności będą jeszcze mniejsze.
Od początku września krócej między dwoma miastami jeździ większość pociągów. Oczywiście: w stosunku do letniego rozkładu jazdy, który zakłada kursowanie pociągów objazdem przez Inowrocław Rąbinek i Gniezno.

– Koniec prac na moście między Ponętowem a stacją Lipie Góry oraz zmiany harmonogramu zamknięć torów między Bednarami a Kłodawą pozwoliły od 3 września br. na skrócenie czasu przejazdów niektórych pociągów na trasie Poznań – Warszawa – Poznań. Między innymi pociągi TLK Gałczyński oraz TLK Podlasiak skracają czas przejazdu o około 5 minut a EIC Chrobry jedzie 7 minut krócej z Warszawy do Poznania. Natomiast pociąg EC42 Warszawa – Berlin jedzie do Poznania o 4 minuty krócej – powiedział Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK.

Przypomnijmy – początek kursowania pociągów trasą objazdową był trudny. Opóźnienia były liczne, a wynikały także z braku odpowiednich lokomotyw do prowadzenia pociągów z prędkością wyższą niż 125 km/h. Obecnie przewoźnik radzi sobie z objazdami znacznie lepiej.

Od grudnia, z momentem wprowadzenia nowego rozkładu jazdy 2017/2018, czas przejazdu między stolicą Wielkopolski a Warszawą ma być jeszcze krótszy, zwłaszcza jeśli chodzi o pociągi kategorii ekonomicznej. Jeśli wierzyć projektowi rozkładu jazdy – podróż pociągami TLK i IC skróci się o kilkanaście minut. W wypadku pociągów EIC czasy przejazdu nie ulegną znacznej zmianie.

Powrót pociągów Warszawa – Poznań na magistralę E20 ma nastąpić w połowie 2019 roku. Najszybsze pociągi EIC przemierzą ją wówczas w około 2:20. To jednak zaledwie kilka minut szybciej niż do czerwca 2017 roku.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony