Partnerzy serwisu:

Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]

Michał Szymajda 06.10.2017 283

arrow
arrow
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Griffin Lotosu Kolej na Trako Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Nie przypadkowo nowosądecki Newag pokazał na targach Trako lokomotywę Griffin, która za chwilę zacznie pracę w spółce Lotos Kolej. Podobny elektrowóz producent oferuje PKP Intercity w przetargu na 20 elektrowozów.
Na Trako można było zobaczyć Griffina o oznaczeniu E4DCU. Jego moc ciągła to 5,6 MW, posiada też spalinowy silnik dojazdowy o mocy 380kW, który z powodzeniem można wykorzystać do przetaczania wagonów poza zelektryfikowanymi bocznicami. Ważący 79 ton czteroosiowy elektrowóz może rozpędzić się do 160 km/h. Z taką prędkością pociągnie też skład ważący 500 ton w płaskim terenie. Moc pociągu pozwala również na rozpędzenie składu ważącego 3200 ton do 120 km/h. Przy wzniesieniu 7% deklarowana przez producenta prędkość zestawu o wadze 2400 ton wyniesie 80 km/h.

– 5 sztuk E4DCU zamówił Lotos Kolej. Pierwsze dwie lokomotywy (na Trako prezentowano tą o numerze 002 - dop. red) są już gotowe, przy kolejnych trzech trwają prace wykończeniowe. Newag czeka obecnie na ostatnie dokumenty z Instytutu Kolejnictwa, które pozwolą Lotos Kolej na ich użycie ze składami towarowymi – powiedział Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu. Dzierżawione elektrowozy przez 7 lat będą również przez producenta serwisowane.

Oprócz pięciu E4DCU w jednym egzemplarzu istnieje jeszcze E4MSU przystosowana do trzech różnych napięć (DC 3kV, AC 15kV 16,7Hz, AC 25kV 50 Hz). Ta lokomotywa ostatnio ciągnęła zmodernizowane wagony PKP Intercity podczas prezentacji producenta.

Pudło każdego Griffina, podobnie jak np. Vectronów Siemensa, można wyposażyć w dowolny osprzęt elektryczny. Oprócz lokomotyw trójsystemowych mogą więc istnieć także dwusystemowe, a także szybsze lokomotywy mogące rozpędzić się do 200 km/h. Newag nie wyklucza też budowy spalinowego Griffina.

Producent potwierdził zainteresowanie przetargiem PKP Intercity na jednostystemowe lokomotywy zdolne jeździć z prędkością 160 km/h. To właśnie z Griffinem stanął do przetargu.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Newag
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony