Rynek Kolejowy mobile
Partnerzy serwisu:

Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]

Michał Szymajda 06.10.2017 283

arrow
arrow
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Griffin Lotosu Kolej na Trako Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Nie przypadkowo nowosądecki Newag pokazał na targach Trako lokomotywę Griffin, która za chwilę zacznie pracę w spółce Lotos Kolej. Podobny elektrowóz producent oferuje PKP Intercity w przetargu na 20 elektrowozów.
Na Trako można było zobaczyć Griffina o oznaczeniu E4DCU. Jego moc ciągła to 5,6 MW, posiada też spalinowy silnik dojazdowy o mocy 380kW, który z powodzeniem można wykorzystać do przetaczania wagonów poza zelektryfikowanymi bocznicami. Ważący 79 ton czteroosiowy elektrowóz może rozpędzić się do 160 km/h. Z taką prędkością pociągnie też skład ważący 500 ton w płaskim terenie. Moc pociągu pozwala również na rozpędzenie składu ważącego 3200 ton do 120 km/h. Przy wzniesieniu 7% deklarowana przez producenta prędkość zestawu o wadze 2400 ton wyniesie 80 km/h.

– 5 sztuk E4DCU zamówił Lotos Kolej. Pierwsze dwie lokomotywy (na Trako prezentowano tą o numerze 002 - dop. red) są już gotowe, przy kolejnych trzech trwają prace wykończeniowe. Newag czeka obecnie na ostatnie dokumenty z Instytutu Kolejnictwa, które pozwolą Lotos Kolej na ich użycie ze składami towarowymi – powiedział Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu. Dzierżawione elektrowozy przez 7 lat będą również przez producenta serwisowane.

Oprócz pięciu E4DCU w jednym egzemplarzu istnieje jeszcze E4MSU przystosowana do trzech różnych napięć (DC 3kV, AC 15kV 16,7Hz, AC 25kV 50 Hz). Ta lokomotywa ostatnio ciągnęła zmodernizowane wagony PKP Intercity podczas prezentacji producenta.

Pudło każdego Griffina, podobnie jak np. Vectronów Siemensa, można wyposażyć w dowolny osprzęt elektryczny. Oprócz lokomotyw trójsystemowych mogą więc istnieć także dwusystemowe, a także szybsze lokomotywy mogące rozpędzić się do 200 km/h. Newag nie wyklucza też budowy spalinowego Griffina.

Producent potwierdził zainteresowanie przetargiem PKP Intercity na jednostystemowe lokomotywy zdolne jeździć z prędkością 160 km/h. To właśnie z Griffinem stanął do przetargu.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Newag
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony