Partnerzy serwisu:

PKP PLK: Koniec utrudnień na torach po huraganie [aktualizacja]

Michał Szymajda 07.10.2017 243

PKP PLK: Koniec utrudnień na torach po huraganie [aktualizacja]
Lubuski Impuls w PoznaniuFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP PLK na bieżąco informuje o tym, jak radzi sobie z setkami powalonymi przez wichurę drzew. Potężny żywioł wszedł do Polski od strony Niemiec i to tam, wieczorem 5 października, pojawiły się pierwsze utrudnienia. Sytuacja jest ciężka, a skala problemu tak duża, że będzie miała wpływ na ruch pociągów w ciągu najbliższych kilku dni.
PKP PLK: Wszystkie linie kolejowe w Polsce przejezdne, problemy z komunikacją z Niemcami (7 października, godzina 11)
 
– Wszystkie linie kolejowe w Polsce są przejezdne. W nocy, po włączeniu zasilania zewnętrznego i sprawdzeniu sieci trakcyjnej na węźle zielonogórskim pojechały pociągi. Od godz. 12.00 przywrócona będzie  jazda na trasie Oleśnica – Twardogóra – Ostrów Wielkopolski bez komunikacji zastępczej. To ostatni odcinek, na którym trwa jeszcze sprawdzanie sieci – poinformowało przed południem biuro prasowe PKP PLK.

Strona niemiecka przyjmuje pociągi tylko na regionalnych przejściach Szczecin Gumieńce - Tantow oraz Zgorzelec – Goerlitz. Nadal nie ma przejazdu z Rzepina do Frankfurtu nad Odrą, którędy jeżdżą pociągi do i z Berlina.

Akcję usuwania skutków nawałnicy koordynował specjalny sztab z udziałem przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz przewoźników. Na torach działało blisko 70 jednostek technicznych do naprawy sieci trakcyjnej, pociągi kolejowego ratownictwa technicznego, 23 dodatkowe lokomotywy spalinowe oraz do 160 zespołów usuwania awarii. Na ograniczenie negatywnych skutków wichury wpływa usuwanie drzew rosnących obok linii kolejowych. Te działania zarządcy infrastruktury minimalizują zagrożenia dla podróżnych pociągów i blokowanie ruchu kolejowego.

Komunikat PKP PLK: godzina 14:30

Kolejarze przywrócili ruch na kolejnych szlakach m.in na Śląsku.: Mysłowice – Brzezinka, Cieszyn Marklowice – Cieszyn, Strzebiń – Boronów oraz na Dolnym Śląsku Lubań Śląski– Gierałtów. Największy zakres działań wciąż jest na terenie województwa lubuskiego i wielkopolskiego. Brak zasilania zewnętrznego na odcinku Czerwieńsk – Zielona Góra i Głogów - Zielona Góra wymaga zmian w komunikacji pociągów od strony Szczecina i Poznania. Intensywne prace trwają na linii z Ostrowa Wielkopolskiego do Oleśnicy oraz w stronę Kępna. Na odcinku Zielona – Góra – Czerwieńsk utrudnienia mogą potrwać do jutra do godzin popołudniowych. Nadal strona niemiecka nie otworzyła ruchu na przejściach granicznych.

Na sieci kolejowej wciąż pracują dodatkowe lokomotywy osłonowe do przeciągania składów i sprawdzania linii kolejowych. Działają zespoły techniczne, które usunęły już dziesiątki drzew i gałęzi . Najwięcej pracy mają pociągi do naprawy sieci trakcyjnej. Osoby planujące podróże z lub na teren województw lubuskiego i wielkopolskiego prosimy o szczegółowe zapoznanie się z informacja o ruchu pociągów. Bieżące informacje są podawane na stacjach. Na terenie Zielonej Góry wprowadzono dodatkowych informatorów. Podróżni mogą uzyskać informację o zmianach w komunikacji pod numerem infolinii 703 200 200.

Komunikat PKP PLK: godzina 10

Na sieci kolejowej nie ma zatrzymanych pociągów. Działa specjalny sztab, w ramach którego zarządca infrastruktury na bieżąco współpracuje z przewoźnikami kolejowymi w zakresie organizacji ruchu pociągów.

Poza odcinkami Ostrów Wielkopolski – Kluczbork, Ostrów Wielkopolski – Oleśnica, Zielona Góra – Czerwieńsk – Zbąszynek, Zielona Góra – Czerwieńsk – Rzepin oraz stacją Zielona Góra obecnie sieć kolejowa jest przejezdna. Utrudnienia są także na stacjach Poznań i Ostrów Wielkopolski. Na odcinku Zielona – Góra – Czerwieńsk utrudnienia mogą potrwać do jutra do godzin popołudniowych. Zespoły techniczne PLK pracują nad przywróceniem ruchu na liniach regionalnych w woj. śląskim: Mysłowice – Brzezinka i w okolicach Ustronia.

Strona niemiecka nadal podtrzymuje wprowadzone wczoraj od 18.00 wstrzymanie ruchu pociągów. Pociągi z Warszawy dojeżdżają do Rzepina i z Rzepina powracają do Warszawy.

Na miejscu pracują 24 lokomotywy osłonowe do przeciągania składów i sprawdzania linii kolejowych. W dyspozycji zarządcy infrastruktury jest 165 zespołów szybkiego usuwania awarii, 68 pociągów sieciowych do naprawy sieci trakcyjnej oraz 20 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. Jak podaje PKP PLK, odwołano następujące, poranne pociągi: TLK 37104 Kraków Główny – Poznań Główny, R 80073 Szczecin Główny – Angermunde, pociąg Kolei Śląskich Zwardoń – Katowice, pociąg R 70721 Zielona Góra – Rzepin oraz IC 86100 Szczecin Główny – Wrocław Główny. Pięć kolejnych odwołano na części trasy w województwie lubuskim i zachodniopomorskim.

Opóźnienia i odwołane pociągi (godzina 8:45)

Gigantyczne opóźnienie złapał nocny pociąg z Moskwy do Paryża, który nie może wjechać na niemiecką sieć kolejową (o godzinie 9 było to prawie 1000 minut). Od 800 do 600 minut opóźnienia mają krajowe pociągi: IC 75102 z Zielonej Góry do Bydgoszczy, IC 84112 ze Świnoujścia do Katowic, IC 16112 z Białegostoku do Wrocławia, IC 84104 ze Słupska do Katowic, IC 45107 z Bielska-Białej do Bydgoszczy, IC 73104 z Poznania Głównego do Krakowa, IC 61100 z Jeleniej Góry do Warszawy, IC 83174 ze Szczecina do Przemyśla, IC 16109 z Białegostoku do Węglińca. Kolejnych kilkanaście pociągów (także regionalnych) ma ponad 200 minut opóźnienia.

– Obecnie utrudnienia są odczuwalne m.in. na trasach: Poznań – Wrocław, Kluczbork – Ostrów Wielkopolski, Zielona Góra – Czerwieńsk, Zielona Góra – Rzepin, Zielona Góra – Zbąszynek oraz w ruchu międzynarodowym Polska – Niemcy – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Działa specjalny sztab, w ramach którego zarządca infrastruktury na bieżąco współpracuje z przewoźnikami kolejowymi w zakresie organizacji ruchu pociągów.

Do Niemiec nie wjedziesz pociągiem

Wstrzymano do odwołania ruch pociągów na przejściu granicznym Kunowice – Frankfurt Oder. Być może do Niemiec i z Niemiec pierwsze pociągi pojadą około godziny 12. Jak informował nasz korespondent Artur Bogdanowicz, pierwsze pociągi w tym kraju, z uwagi na orkan, wstrzymywano już po południu 5 października. 6 października pociągi wciąż nie kursują tam na sporym obszarze kraju. Nie jeżdżą na trasach: Berlin – Hanower, Hamburg – Berlin, Hamburg – Hanower, Berlin – Lipsk, Berlin – Drezno, Leer (Ostfriesland) –Oldenburg – Brema, Brema – Wunstdorf, Brema – Hanower, Osnabrück – Hamburg, Hanower – Magdeburg – Berlin, Hamburg – Kilonia, Hamburg – Westerland (Sylt). Utrudnienia występują także na licznych liniach, gdzie kursują pociągi ICE. Poranny kurs EC 41 do Polski został odwołany, ale EC 43 do Warszawy ma odjechać planowo.

Poczęstunki, napoje i komunikacja zastępcza "tam gdzie to możliwe"

W nocy przewoźnik PKP Intercity – tam, gdzie było to możliwe – wydawał i dostarczał dodatkowe poczęstunki. Specjalny sztab złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników współpracuje z wojewódzkimi sztabami, by zapewnić alternatywną komunikację autobusową. Nie wszystkie zamówienia na autobusy są możliwe do zrealizowania, m.in. ze względu na nieprzejezdne drogi. Dodatkowo, by maksymalnie usprawnić komunikację pasażerską, na sieci wstrzymano ruch pociągów towarowych. Non stop trwają intensywne prace służb technicznych, w celu przywrócenia drożności linii kolejowych. W akcji jest 60 jednostek do naprawy sieci trakcyjnej. Lokomotywy wykonały ponad 800 km jazd patrolowych. Pracują 24 dodatkowe lokomotywy spalinowe – dodaje.

Nawałnica w nocy zatrzymała 102 pociągi. Przywrócono ruch m.in. na trasach: Zwardoń – Sól, Węgliniec – Ruszów, Wrocław – Wałbrzych, Głogów – Wrocław, Bojanowo – Rawicz, Kąkolewo – Leszno Grzybowo, Skawina – Kraków Bonarka, Kościan – Czempin, Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz  Swarzędz – Poznań Wsch.

W następstwie nawałnic pasażerowie powinni liczyć się ze zmianami w ruchu pociągów. Niektóre pociągi mogą zostać odwołane. Pociągi będą kierowane trasami okrężnymi lub może być wprowadzana komunikacja zastępcza. Podróżni mogą uzyskać informację o zmianach pod numerem infolinii 703200200. Na stacjach, przystankach i w pociągach wygłaszane są dodatkowe komunikaty o bieżącej sytuacji i możliwości kontynuowania podróży.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony