Partnerzy serwisu:

Ministerstwa, Instytut Kolejnictwa i Akademia Koźmińskiego chcą unowocześnić proces zakupu taboru

Jakub Madrjas 27.04.2018 5

Ministerstwa, Instytut Kolejnictwa i Akademia Koźmińskiego chcą unowocześnić proces zakupu taboru
Fot. Remigiusz Ploetz, SM42.pl
Jednym z projektów, które będą realizowane w ramach konkursu Gospostrateg jest Innorail. Ma on ułatwić i unowocześnić procedurę zakupu taboru – co ma z kolei pomóc w rozruszaniu tzw. Luxtorpedy 2.0.
Przed miesiącem informowaliśmy o wynikach wartego 150 mln złotych konkursu Gospostrateg. Rekomendowano prawie trzydzieści projektów, które będą realizować głównie ministerstwa. Górny limit wartości projektów określono na 30 mln zł; ich realizacja ma trwać nie dłużej niż trzy lata. Piszemy o nich tutaj.

Jednym z projektów jest zgłoszony przez Ministerstwo Infrastruktury wspólnie z Ministerstwem Rozwoju, Instytutem Kolejnictwa oraz Akademią Leona Koźmińskiego „Innowacyjny i zestandaryzowany model rozwoju zakupu kolejowego taboru pasażerskiego”. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało „Rynek Kolejowy” o założeniach projektu, któremu nadano nazwę Innoral.

Jak podaje Szymon Huptyś, rzecznik MI, projekt został zaplanowany na 12 miesięcy. Jego celem jest z jednej strony podniesienie jakości i funkcjonalności użytkowanego w Polsce taboru kolejowego, z drugiej zaś opracowanie standardów umożliwiających optymalizację kosztów jego zakupu i eksploatacji.

- Producenci taboru i jego podzespołów oraz krajowi przewoźnicy i organizatorzy transportu uzyskają kompleksowy zestaw informacji wspierający podejmowanie decyzji planistycznych i inwestycyjnych – podaje Huptyś. Jak zaznacza, wyniki prac będą miały wpływ na realizację ujętego w Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju projektu strategicznego „Unowocześnienie parku taboru kolejowego” oraz projektu flagowego „Luxtorpeda 2.0” zakładającego rozwój technologii i produkcji polskich pojazdów szynowych.

- Projekt nie zastąpi zamawiających w ich roli przy realizacji zamówień na pojazdy szynowe. Jednak w ramach projektu zostaną opracowane wytyczne dla zamawiających i eksploatujących tabor w oparciu o najnowsze światowe trendy – wyjaśnia przedstawiciel MI. Zdaniem ministerstwa, dzięki Innorail producenci taboru i jego podzespołów oraz krajowi przewoźnicy kolejowi i organizatorzy transportu publicznego uzyskają kompleksowy zestaw informacji niezbędnych do podejmowania decyzji planistycznych i inwestycyjnych.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony